• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52248
+
-

شغل ایتالیایی

حق دارید در همه این سال‌هایی که الکس دل‌پیه‌رو از فوتبال خداحافظی کرده، خبری از او نداشته باشید. او نه به مربیگری روی آورد، نه مثل پاول ندود در باشگاه یوونتوس پست مدیریتی گرفت. او مدتی است که با ستاره‌های هالیوود پالوده می‌خورد. الساندرو دل‌پیه‌رو ویلایی 7/4میلیون پوندی در BelAir واقع در لس‌آنجلس دارد؛ در همسایگی سلبریتی‌های سینما نظیر جک نیکلسون، سیلوستر استالون، جنیفر لوپز و البته راد استیوارت، خواننده راک بریتانیایی. جانی آنیلی، مالک سابق یوونتوس به او لقب پینتوریکیو داده بود. پینتوریکیو لقب برناردینو دی بتو، شاعر بزرگ ایتالیایی قرن 15میلادی بود که به‌خاطر جثه کوچکی که داشت صاحب چنین لقبی شده بود. نقاش کوچولوی یوونتوس حالا نه با نقاش‌های هنرمند بلکه با ستاره‌های هنر هفتم سر و سری دارد. البته او کارشناس شبکه اسکای اسپرت هم هست و علاوه بر آن اخیرا باشگاه LA10FC در آمریکا اعلام کرده که اسطوره باشگاه یوونتوس یکی از سهامداران مخفی این باشگاه بوده است. مالک این باشگاه غریبه نیست و به جفری والن که یک یوونتوسی اصیل است، تعلق دارد. برای همین لباس این تیم راه‌راه سفید و سیاه است؛ مثل یوونتوس. دل‌پیه‌رو درباره این سرمایه‌گذاری می‌گوید: «فوتبال چیزی است که همیشه به آن اهمیت داده‌ام. همیشه دوست داشتم یک باشگاه کوچک داشته باشم».
اگر بیشتر از احوالات او بخواهید بدانید، الکس دستی هم در کارهای خیر دارد و در بخش تحقیقات سرطان هم سرمایه‌گذاری کرده و به همین دلیل در سال2006 که با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد جایزه‌ای بین‌المللی هم دریافت کرده است. دل‌پیه‌رو یک رستوران ایتالیایی هم دیوار به دیوار هالیوود تاسیس کرده که نام آن بامسماست؛ «شماره10» که در واقع شماره خودش بعد از کوچ اجباری روبرتو باجوی افسانه‌ای از یووه بود. اگر اینها برای دانستن حال فعلی او کافی نیست، همین‌قدر بدانید که مهاجم کاذب سابق تیم ملی ایتالیا3  آکادمی فوتبال هم دارد؛ یکی در نیویورک و 2 تا در لس‌آنجلس. ثبت‌نام در این مدرسه‌های فوتبال برای هر بچه حدود 700پوند برای یک دوره
 سه ماهه هزینه در بر دارد.
او علاقه زیادی به مراوده با سلبریتی‌ها دارد و در این زمینه با دیویدبکام که رفیق صمیمی تام کروز و برخی ستاره‌های هالیوودی است رقابت می‌کند. الکس از هر فرصتی برای عکس یادگاری با غول‌های بازیگری که برای اولین‌بار می‌بیند استفاده می‌کند و عکس‌های او با جولیا رابرتس، آرنولد شوارتزینگر، جانی دپ و اسطوره بسکتبال تاریخ یعنی کوبی برایانت موجود است و بلافاصله با آنها طرح دوستی می‌ریزد. کوچک‌ترین تأثیر این رفتار این است که آنها برای یک‌بار هم که شده گذارشان به رستوران ایتالیایی «شماره 10» در همسایگی شهرک سینمایی هالیوود می‌افتد و حضور آنها توجه رسانه‌ای و هجوم مشتریان عادی را به همراه می‌آورد.
اودر فوتبال به هر چه می‌خواست رسید و حالا نوبت تجربه یک زندگی لوکس شبیه افرادی است که علاقه دارد با آنها عکس یادگاری بگیرد. ویلای گرانقیمت او روی یک تپه مشرف به اقیانوس و تپه‌های اطراف هالیوود و موزه Getty است؛ 5 اتاق خواب دارد و یک استخر و 6حمام تمیز که تعداد این حمام‌ها از حمام نمره زمان کودکی ما هم بیشتر است و البته یک سالن سینما هم دارد؛ یعنی بیشتر از تعداد سالن‌هایی که در محله ما وجود داشت. به‌جای آنکه او الکی سراغ مربیگری برود و از این کشور به آن کشور آلاخون والاخون شود، با سونیا، همسرش و 3 فرزندشان، دوروتی، توبیاس و ساشا در همین کاخ زندگی می‌کند تا هنگام پذیرایی از بازیگران و ورزشکاران مشهور از تک‌وتا نیفتد.
اگر یک روز گذارتان به لس‌آنجلس افتاد، به خیابان سوم در غرب هالیوود بروید و بگویید آشنای ما هستید تا پیتزای مخصوص شماره10 را که 75 پوند قیمت دارد ارزان‌تر بگیرید چون ما قبلا برای رستوران الساندرو دل‌پیه‌رو در روزنامه همشهری تبلیغ کرده‌ایم! البته مراقب باشید پاستای 15پوندی را گران‌تر به شما نیندازند. اگر احیانا آرنولد یا رمبو یا جانی دپ را در رستوران دیدید، سلام برسانید و بگویید شماره‌ای که از ایران به آنها زنگ می‌زند از همشهری است برای مصاحبه تلفنی!

این خبر را به اشتراک بگذارید