• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51894
+
-

خبرهای‌کوتاه / شهر

خبرهای‌کوتاه
خبرهای‌کوتاه / شهر


      کرایه تاکسی 98معطل اعلام نرخ تورم
در صورت اعلام نرخ تورم از سوی مرکز آمار، نرخ کرایه‌های تاکسی از پایان فروردین‌ماه افزایش می‌یابد. به گزارش همشهری، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درباره نرخ کرایه‌های تاکسی‌ها در سال جدید گفت: براساس مصوبه شورای شهر، نرخ کرایه‌های جدید براساس نرخ رسمی تورم در انتهای سال۹۷ محاسبه می‌شود که براین اساس باید نرخ تورم از سوی مرکز آمار ایران اعلام شود. او با بیان اینکه از مرکز آمار ایران برای اعلام نرخ رسمی تورم استعلام کردیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر پاسخ نامه داده شود، گفت: امیدواریم تا اواخر فروردین‌ماه یا نهایتاً اول اردیبهشت‌ماه بتوانیم نرخ جدید کرایه‌های تاکسی را اعمال کنیم؛ هرچند که مقدمات کار برای تغییر برچسب‌ها و اصلاح قیمت‌ها در پایانه‌ها در دستور قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت:  فرمول نرخ‌گذاری در سال گذشته تغییر کرده و براساس مسافت و زمان سفر نرخ مشخص می‌شود.

      قیمت پیاز و سیب‌زمینی به تعادل می‌رسد
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از متعادل شدن نسبی نرخ پیاز و سیب‌زمینی با توجه به ممنوعیت صادرات این محصولات خبر داد. به گزارش همشهری، سیدسعیدراد گفت: «با جلوگیری از صدور پیاز و سیب‌زمینی، قیمت این دو محصول به‌تدریج به تعادل می‌رسد. خوشبختانه میزان مراجعه مردم به میادین میوه و تره‌بار در نوروز98 نسبت به نوروز سال‌های گذشته به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرد.» هم‌اکنون و به موجب نرخنامه سازمان مدیریت میادین در سال جدید، قیمت هر کیلوگرم پیاز زرد و سفید در میادین میوه و تره‌بار 7200تومان و سیب‌زمینی 4600تومان است، درحالی‌که قیمت هر کیلوگرم بادمجان بندری و بادمجان دلمه‌ای 3600تومان است.

      بازدید 3 هزار نفر از خانه موزه سیمین و جلال
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از بازدید رایگان 3 هزار نفر از خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد در ایام تعطیلات نوروز خبر داد. علیرضا آقایی با اعلام این خبر، هدف شهرداری تهران از این اقدام را تشویق شهروندان به شناخت از این دو هنرمند و آشنایی با سبک زندگی‌ آنها دانست و به شهرنوشت گفت: «خانه موزه سیمین و جلال در اردیبهشت ماه سال گذشته با زیربنای حدود ۲۵۰ مترمربع، شامل ۲ طبقه در محله دزاشیب، بن‌بست ارض افتتاح شد.» او با بیان اینکه در حال حاضر بازدید از این خانه موزه رایگان است، عنوان کرد: «شهروندان از ساعت 10 الی 17 به جز روزهای شنبه می‌توانند از این مکان فرهنگی بازدید کنند.» او همچنین از تکمیل فضای این خانه‌موزه خبر داد و گفت: «قرار است در آینده کافی‌شاپ خانه موزه سیمین و جلال شروع به کار کند و موضوع بلیت‌فروشی به صورت جدی
پیگیری شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید