• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 فروردین 1398
کد مطلب : 51295
+
-

چه کتاب‌هایی به ما برای شروع سالی متفاوت کمک می‌کنند؟

همانطور زندگی کنید که آرزو داشتید

معرفی چندکتاب که گزینه‌های مناسبی برای برنامه‌ریزی سالانه هستند

همانطور زندگی کنید که آرزو داشتید

سمیرا مصطفی‌نژاد

تعریف مفاهیمی چون موفقیت، رسیدن به هدف‌های بزرگ زندگی، برنامه‌ریزی دقیق برای زندگی، زندگی در لحظه و ایجاد انگیزه را این روزها در لا‌به‌لای صفحات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به وفور می‌توان یافت و درحدی تکرار شده‌اند که شامل قانون «بی‌‌تفاوتی ناشی از غرقه‌سازی» شده‌اند، دیگر چشم‌ها آنها را نمی‌بیند و ذهنی درگیرشان نمی‌شود. از این رو، اگر کسی واقعا به‌دنبال آن است که در سال جدید درکی حقیقی از این مفاهیم به‌دست آورد، باید گوشی‌ گران‌قیمت را کنار گذاشته و به سرچشمه اصلی خرده‌اطلاعاتی برود که در شبکه‌های مجازی از شدت دست به‌دست شدن، چرک‌مرد شده‌اند: کتاب.

کتاب‌های فراوانی در حوزه موفقیت، ایجاد انگیزه و برنامه‌ریزی در جهان چاپ و ترجمه شده‌اند، اما باید به سراغ آنهایی رفت که در گذر زمان امتحان خود را در زمینه اثرگذاری پس داده‌اند؛ کتاب‌هایی که در موقعیت‌های مختلف، زمانی که دیگران از رسیدن به هدف ناامیدتان می‌کنند، زمانی که تلاش دارید از پس مشکلی برآیید یا وقتی که تنها انگیزه‌ای کوچک به دادتان خواهد رسید، بتوانند رسیدن به رویاها و اهداف را ممکن‌تر سازند.

«غول درونت را بیدار کن»، آنتونی رابینز- کتابی است درباره به‌دست گرفتن کنترل زندگی، توانایی‌ها و سرنوشت که بیش از یک میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته ‌است. رابینز به‌واسطه پیام‌های انگیزشی و روحیه بخش‌اش شهرت فراوانی دارد و مربی بسیاری از مشهورترین افراد موفق جهان، ازجمله بیل‌گیتس و اپرا وینفری بوده است. غول درونت را بیدار کن، اثرگذارترین استراتژی‌‌های رابینز را برای تغییر دادن زندگی و دستیابی به اهداف ارائه داده ‌است.

«چشمان شکسته، روح شکست‌ناپذیر»، دیوید میدور- این کتاب روایتی از مبارزه‌ها و موفقیت‌های نویسنده کتاب است که در یک سانحه رانندگی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، بینایی‌اش را از دست داد و مجبور شد پس از آن بدون چشمانش به زندگی ادامه دهد. او در مسیر موفقیتش، به قهرمان نابینای گلف آمریکا و یکی از برترین مدیران شرکتش تبدیل شد. میدور در این کتاب، الهام‌بخش خوانندگانش می‌شود تا آنها را از میان هر مشکل و دست‌اندازی که در مسیر رسیدن به موفقیت وجود دارد، به سلامت عبور دهد.

«جادوی بزرگ‌اندیشیدن»، دیوید شوارتز- «بزرگ‌تر همیشه بهتر است»، شواترز به‌عنوان یک مربی انگیزشی، تکنیک‌هایی کاربردی را برای رسیدن به شغل ایده‌آل، رویاهای بزرگ، امنیت مالی و تمامی دیگر شکل‌های موفقیت در کتابش بازگو کرده ‌است. بسیاری از خوانندگان این کتاب پرفروش که بیش از 6میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رسیده‌است ادعا دارند زندگی آنها پس از خواندن کتاب متحول شده ‌است.

«قدرت تفکر مثبت»، نورمن وینسنت پیل- ذهنیت مثبت سلاحی است برای رسیدن به هدف‌ها، این کلیت مفهومی است که پیل در کتاب الهام‌بخش و سازنده‌اش ارائه کرده است. او در این کتاب در مسیر خلق ذهنیت مثبت جاودانی قدم برمی‌دارد که به گفته او به خواننده در رسیدن به زندگی شاد و رضایت‌بخش کمک خواهد کرد.

«کار هفتگی 4ساعته»، تیموتی فریس- نویسنده در این کتاب مفهوم بازنشستگی را برای خواننده بازتعریف می‌کند. به جای اینکه بهترین سال‌های زندگی را برای رسیدن به فرصتی طلایی و آرامش در دوران سالخوردگی سپری کنید دستورالعملی ارائه می‌دهد تا در هر دوره‌ای از زندگی بتوانید اهدافتان را محقق‌سازید.

«جادوی منظم بودن: هنر ژاپنی سازماندهی و منظم‌شدن»، ماری کوندو- قوانین و فلسفه سازماندهی کوندو همه‌چیز را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ از چگونه تا زدن لباس‌ها گرفته تا چگونه دسته‌بندی‌کردن فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌کردن. اما اصولی که او در کتابش برمی‌شمارد را می‌توان برای رسیدن به هر مقصد و برنامه‌ریزی هر بخشی از زندگی به‌کار بست.

«قدرت عادات»، چارلز دوهیگ- نویسنده برنده جایزه پولیتزر کتاب، در این اثر خود به بررسی پژوهش‌های علمی پرداخته است که چرایی وجود عادات و چگونگی تغییر‌یافتن انسان تحت‌تأثیر این عادات را توضیح می‌دهند. دوهیگز ماهرانه حجم زیادی از اطلاعات را در روایتی متقاعد‌کننده بازگو می‌کند تا طبیعت انسان و بالقوه‌های او برای متحول‌شدن، بر مخاطب آشکار شود.

«آخرین تک‌شاخ سیاه»، تیفانی هدیش- این اثر یک کتاب خودیاری نیست، زندگی‌نامه‌ کمدینی با استعداد است که از سال2017 به شهرت رسید. داستان او بسیار الهام‌بخش است، زیرا هدیش زندگی دشوار را پشت‌سر گذاشته است. مادرش در سانحه شدید رانندگی دچار آسیب مغزی شد، در نتیجه او در پرورشگاه بزرگ شد، همسر سابقش او را به‌شدت آزار می‌داد و او در روزهای اول ورودش به دنیای کمدی، در خودروی شخصی‌اش زندگی می‌کرد. اکنون در سن 38سالگی، به ستاره کمدی تبدیل شده است، کتاب او به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز تبدیل شده و هالیوود تشنه هنر اوست. اگر داستان زندگی هدیش نتواند کسی را به‌دنبال کردن رویاهایش ترغیب کند، قطعا کتاب دیگری نیز نخواهد ‌توانست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :