• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 27 اسفند 1397
کد مطلب : 51156
+
-

ایجاد مشارکت اجتماعی در حفاظت از محیط‌زیست

«خود را بی‌نیاز از یاری مشورت‌ها و کمک‌های سمن‌ها و شبکه تشکل‌های محیط‌زیستی استان تهران نمی‌دانیم.» به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران این سخنی بود که یک سال پیش سیدآرش حسینی‌میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نخستین دیدار با فعالان محیط‌زیستی و نمایندگان شبکه تشکل‌های محیط‌زیستی و منابع طبیعی استان تهران بیان کرده بود؛ دیداری که متوقف در همان نخستین دیدار نماند و کمیته محیط‌زیست 2جلسه دیگر، یکی در اواسط تابستان و دیگری طی روزهای گذشته برگزار کرد تا با همفکری سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی در پی چاره‌جویی برای مسائل محیط‌زیستی شهر تهران باشد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم گفت: شورای پنجم در طول فعالیت خود، اقدامات جسورانه‌ای انجام داده است که در چارچوب مطالبات اصلی شهروندان مبتنی بر مقابله با آلودگی هوا، کاهش ترافیک و حفاظت از محیط‌زیست بوده است. وی با بیان اینکه اجرای طرح جدید ترافیک از اقدامات مهم شورای پنجم بوده است که حلقه دوم آن یعنی الحاق محدوده زوج و فرد طی سال آینده عملی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که شورا انجام داده و اقدامات مناسبی که مدیریت شهری تهران انجام داده است، وضعیت آلودگی هوای تهران امسال تا حدی کنترل شد. برخلاف کسانی که معتقدند که وضعیت جوی عامل اصلی این مسئله بوده است، ما معتقدیم برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده نیز در این مسئله مؤثر بوده‌اند.

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز به تشریح رویکرد و همکاری‌های شورا با سمن‌های محیط‌زیستی پرداخت و با اشاره به سند سوم توسعه شهر تهران یادآور شد: برنامه سوم توسعه شهر تهران دارای احکامی است که برای اجرایی شدن نیازمند تهیه دستورالعمل و لوایحی است. من از فعالان محیط‌زیستی و شبکه‌ تشکل‌های محیط‌زیستی می‌خواهم در فرایند تهیه این دستورالعمل‌ها رویکرد مشارکتی داشته باشند تا این دستور‌العمل‌ها با رویکرد محیط‌زیستی تهیه شوند. وی پسماند را یکی از موضوعات کلیدی محیط‌‌زیستی مدیریت شهری طی سال آینده دانست و عنوان کرد: براساس ماده 58برنامه سوم توسعه شهری تهران، شهرداری موظف به استانداردسازی فعالیت‌های خود در حوزه پسماند است. همچنین تفکیک از مبدا یکی از مسائل مهمی است که شهرداری باید طی سال آینده این کار را انجام دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید