• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 50026
+
-

تداوم دردسرهای سامانه ثبت گوشی مسافری


با وجود اعلام چندباره مسئولان مبنی بر ادامه فعالیت سامانه رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری، این سامانه همچنان تا 13اسفندماه قطع بود و حتی آغاز به‌کار آن از دیروز نیز پایانی بر دردسرهای اختلال در این سامانه نشد.

به گزارش همشهری، بسته شدن سامانه رجیستری گوشی موبایل مسافری، موجب اعتراض برخی کسبه بازار موبایل شد؛ حتی پس از بازگشایی این سامانه از سه‌شنبه شب نیز حجم بالای مراجعان موجب کندی و اختلال این سامانه شده است. از سوی دیگر درج قید «تا اطلاع ثانوی» برای بازگشایی سامانه مذکور موجب گمانه‌زنی فعالان صنفی در مورد باز بودن آن فقط تا پایان فروردین‌ماه امسال شده است. به گزارش فارس، بین فروشندگان بازار تلفن همراه پیغامی به نقل از یک اتحادیه مرتبط با تلفن همراه دست‌به‌دست می‌شود که در آن اعلام شده: «سایت رجیستری جهت گوشی‌های مسافری قابل ثبت شد و فقط تا پایان فروردین98 امکان دسترسی خواهد داشت؛ لطفا تمهیدات لازم مدنظر قرار گیرد.»

مسئولان اتحادیه‌های صنفی ذیربط و کارگروه رجیستری نیز تنها بر باز بودن این سامانه تا اطلاع ثانوی تاکید می‌کنند و محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مشکل صنف عرضه‌کنندگان تلفن همراه را طرح رجیستری ندانسته و در توییتر خود نوشت: «مرگ بر رجیستری!»؛ شعاری که روی دیگر سکه «زنده‌باد قاچاق!» است. مشکل صنف عرضه‌کنندگان تلفن همراه جای دیگری است - که باید حل شود - نه طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است. شفافیت و مبارزه با فساد هزینه‌ای دارد که با پرداخت آن مشکلی ندارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید