• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 50040
+
-

آغاز به‌کار نمایشگاه‎ بهاره در غیبت گوشت و مرغ


نخستین نمایشگاه فروش بهاره دیروز در مصلای تهران با حضور رئیس اتاق اصناف و استاندار تهران در حالی آغاز به‌کار کرد که نمایشگاه‌های امسال از نظر تعداد و تنوع کالاهای عرضه شده نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

از نظر تعداد نمایشگاه‌های فروش بهاره امسال تهران از 5نقطه به 3نقطه کاهش یافته و از برپایی این نمایشگاه‌ها در بوستان ارم و حکیمیه تهرانپارس خبری نیست. علاوه بر آن برخلاف سال‌های گذشته، افزایش شدید قیمت و نوسان عرضه کالاهای اساسی مانند گوشت و مرغ و روغن و... موجب شده است تا امسال خبری از عرضه این اقلام در نمایشگاه‌های مذکور نباشد. گرچه در نمایشگاه مصلی برخی اقلام مانند برنج، و شکر عرضه شده و رایزنی برای عرضه این اقلام در 2‌نمایشگاه فروش بهاره خاوران و بوستان ولایت ادامه دارد اما رشد قیمت و کمبود گوشت و مرغ موجب غیبت این اقلام از نمایشگاه‌های فروش بهاره امسال تهران شده است.

فعالیت نمایشگاه‌های بهاره تا 28 اسفند
با این شرایط نمایشگاه بهاره مصلای تهران از دیروز آغاز به‌کار کرده و تا ۲۸ اسفندماه دایر خواهد بود. در این نمایشگاه ۵۷۰ غرفه محصولاتی مانند کیف و کفش، البسه، کالای خواب، آجیل و شکلات و شیرینی و برنج و شکر دولتی نیز در این نمایشگاه عرضه شود، اما تا دیروز برنج و شکر در اختیار اتاق اصناف تهران قرار نگرفته بود. رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تنها در برخی اقلام همچون بادام که تولید داخلی وجود ندارد یا نیاز بازار را رفع نمی‌کند از محصولات وارداتی نیز استفاده شده است، گفت: آنالیز قیمت تمام‌شده محصولات از غرفه‌داران به مسئولان نمایشگاهی ارائه شده و آنها کیفیت و قیمت کالا را مورد بررسی و نظارت قرار داده‌اند و برای تک‌تک کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه، قیمت کارشناسی را بازرسان اصناف تعیین کرده‌اند. به‌گفته قاسم نوده‌فراهانی، قرار است شکر و برنج در این نمایشگاه عرضه شود، اما تا زمانی که شرایط نگهداری و موارد بهداشتی در زمینه عرضه گوشت فراهم نشود، گوشت در مصلی و دیگر نمایشگاه‌های سطح تهران همچون نمایشگاه بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران توزیع نخواهد شد. او افزود: نمایشگاه مصلای تهران از ۱۴‌تا‌۲۸‌اسفند با ساعت کاری ۱۱‌صبح تا ۹‌شب، نمایشگاه بوستان ولایت از ۱۵‌تا‌۲۳‌اسفند و نمایشگاه خاوران از ۱۸‌تا‌۲۷‌اسفند از ۱۰‌صبح تا ۹ شب برگزار می‌شود. نوده فراهانی با اشاره به قیمت اجناس در نمایشگاه افزود: قیمت اجناس در نمایشگاه‌های بهاره بین ۵ تا ۲۵‌درصد زیر قیمت بازار است.

نظارت بر اقلام نمایشگاهی
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با بیان اینکه در 3نمایشگاه فروش بهاره تهران عرضه مستقیم کالاها در ۱۳۰۰ غرفه صورت خواهد گرفت، گفت: شهرداری اعلام آمادگی کرده سرویس‌های فوق‌العاده‌ای را برای ایاب و ذهاب مردم به سمت این نمایشگاه‌ها پیش‌بینی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید