• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 50024
+
-

رکود گریبانگیر ۲۳ درصد صنایع کوچک شد

رکود گریبانگیر ۲۳ درصد صنایع کوچک شد


10هزار بنگاه تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی(حدود 23درصد) با مشکل رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به‌گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشست خبری دیروز با اشاره به رکود در ۲۳‌درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، گفت: ۴۳‌هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده که نزدیک به ۱۰‌هزار واحد آن، معادل ۲۳‌درصد با رکود مواجه هستند.

محسن‌صالحی‌نیا در مورد روند پیشرفت فیزیکی واحدهای مستقر در این شهرک‌ها افزود: ۱۳‌هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد پیش می‌روند و پیشرفت فیزیکی حدود ۱۳‌هزار واحد دیگر نیز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد وپیشرفت فیزیکی ۷‌هزار واحد صنعتی نیز بالای ۷۰‌درصد است. او با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد واحدهای مستقردر شهرک‌های صنعتی در حال بهره‌برداری است، افزود: ۳۰ تا ۳۵‌درصد واحدها پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰‌درصدی دارند و پیشرفت بقیه واحدها نیز بالای ۷۰‌درصد است.

صالحی‌نیا تأثیرگذاری ساز وکار مالی حمایت از تبادلات تجاری با ایران (ساحات) بر صنایع کوچک و متوسط را بیشتر از صنایع بزرگ دانست و افزود: اگر این کانال مالی به نتیجه نهایی برسد، صنایع کوچک و متوسط نیز همچون سایر صنایع می‌توانند در بحث تامین مواداولیه، ملزومات، تجهیزات، ماشین‌آلات، دانش فنی و غیره از مزایای آن استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید