• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49944
+
-

رئیس‌جمهوری فردا به گیلان می‌آید

استاندار: افتتاح راه‌آهن قزوین - رشت و آغاز عملیات ساخت آزاد‌راه منجیل- رودبار از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است

خبر
رئیس‌جمهوری فردا به گیلان می‌آید

 استاندار گیلان با اعلام خبر سفر دو روزه رئیس‌جمهوری به گیلان در هفته جاری، برنامه‌های این سفر را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا «مصطفی سالاری» اظهار کرد: رئیس‌جمهوری، جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مهمان گیلانی‌ها هستند.


وی با بیان این‌که رئیس‌جمهوری ابتدا به لاهیجان می‌رود، ادامه داد: ورزشگاه شهر لاهیجان از ساعت 9 صبح چهارشنبه آماده حضور مردم فهیم گیلان برای دیدار با رئیس‌جمهوری است.
نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری حمایت‌های قابل توجه مردم استان از دولت تدبیر و امید، گفت: حضور مردم استان در روز ورود رئیس‌جمهوری، انگیزه و پشتوانه‌ای قوی برای مسئولان است تا با عزم جدی‌تر به مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال و اقتصاد بپردازند.

وی از افتتاح رسمی راه‌آهن قزوین-رشت در عصر چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد و بیان کرد: دلایل مختلفی از جمله پیچیدگی‌های مسیر، مسائل فنی و محدودیت‌های اعتباری موجب شد سال‌ها مردم گیلان برای شنیدن سوت قطار در انتظار باشند، اما با نگاه ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم بالاخره این انتظار به سرآمد. سالاری با بیان این‌که علی‌رغم تنگناهای اعتباری، دولت تدبیر و امید اجازه نداد که تزریق اعتبار به پروژه راه‌آهن گیلان متوقف یا حتی کند شود، افزود: نخستین مسافران قطار گیلان پس از افتتاح رسمی، 120 نفر از خانواده‌های معزز شهدا هستند که عازم مشهد خواهند شد.

استاندار گیلان تسهیل تردد و ارتقای ایمنی سفر را از جمله مزایای افتتاح پروژه راه‌آهن برای مردم دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت عظیم برای ارتقای وضعیت معیشت و اشتغال مردم مورد توجه قرار دارد. وی به سایر پروژه‌های گیلان در حوزه راه‌ها که همزمان با سفر هیات دولت عملیات اجرایی آنها آغاز شده یا مقدمات اجرای آنها فراهم می‌شود، اشاره کرد و افزود: 8 کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین-رشت از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن همزمان با این سفر آغاز می‌شود.

سالاری ادامه داد: در صورت آمادگی کشور آذربایجان که تامین‌کننده اعتبار راه‌آهن رشت-آستاراست، اجرای این پروژه نیز با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور آغاز می‌شود.
وی انعقاد تفاهم‌نامه برای متصل شدن راه‌آهن رشت-انزلی به بندر کاسپین را از دیگر برنامه‌های احتمالی سفر رئیس‌جمهوری دانست و گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده، اتفاقات خوبی را در گیلان رقم می‌زنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید