• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 13 اسفند 1397
کد مطلب : 49767
+
-

همشهری، 13 اسفند 1377

واگذاری مترو به شهرداری تهران

بیست سال پیش
واگذاری مترو به شهرداری تهران


 «شبکه متروی تهران پس از راه‌اندازی با هدف ایجاد هماهنگی میان سازمان‌های فعال در بخش حمل‌ونقل و ترافیک به شهرداری تهران واگذار شد.»

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام این مطلب گفت: هماهنگی میان سازمان‌های مسئول حمل‌و‌‌نقل و ترافیک و دستگاه‌های اجرایی، برای کاستن از مشکلات ترافیک تهران ضروری است.

از همین‌رو شرکت متروی تهران پیشنهاد کرده است که اداره خطوط متروی تهران پس از راه‌اندازی به معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران واگذار شود. 

مهندس محسن هاشمی‌ افزود: مشکل ترافیک تهران، تنها با استفاده از مجموعه حمل‌و‌نقل عمومی، اتوبوس و تاکسی حل نمی‌شود، بلکه بر اساس مطالعات انجام‌شده، مسئله ترافیک تهران با راه‌اندازی مترو در کنار به‌کارگیری 3 تا 4هزار دستگاه اتوبوس شهری رفع خواهد شد. وی افزود: با راه‌اندازی مجموعه خطوط تهران، حدود 10‌درصد از سفرهای شهری مردم با مترو انجام می‌شود. در نتیجه 30 درصد از معضلات ترافیکی تهران با این وسیله حل خواهد شد.  هاشمی یادآور شد: خط متروی تهران- کرج به‌زودی افتتاح می‌شود و اواخر تابستان سال آینده 4 ایستگاه دیگر در امتداد این خط در داخل شهر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید