• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48426
+
-

۵۹۵میلیارد تومان اعتبار برای توسعه هرمزگان

رئیس جمهوری در تشریح اجرای طرح‌های توسعه بندرلنگه و بندرجاسک از طرح خط لوله انتقال نفت به بندر جاسک خبر داد

خبر
۵۹۵میلیارد تومان اعتبار برای توسعه هرمزگان

رئیس جمهور گفت: ۵۹۵میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های جدید هرمزگان اختصاص یافت. به گزارش مهر، حسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان هرمزگان، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم غرب هرمزگان در بندرلنگه، با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح و پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی، گفت: درباره توسعه فرودگاهی و توسعه بندر در هرمزگان نیز طرح‌های بسیار خوبی افتتاح شد و عملیات اجرایی بعضی طرح‌ها که می‌تواند بر توسعه آینده استان تأثیرگذار باشد، آغاز شد. 

دکتر روحانی با اشاره به بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، طرح‌های جدید در پالایشگاه بندرعباس و الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان این سفر، افزود: بسیار خوشحالم که در دولت دوازدهم برای سومین بار، خدمت مردم این استان رسیده‌ایم. هر چند این سفر بیشتر برای افتتاح پروژه‌ها بود، اما دیدار با مردم غرب استان هرمزگان، برای ما بسیار مغتنم بود. 
رئیس جمهوری افزود: در جریان این سفر پروژه‌هایی که قبلاً به مردم وعده داده بودیم، به بهره‌برداری رسید و برای تکمیل آن‌ها تصمیم‌گیری شد و چند طرح و پروژه جدید نیز برای استان مصوب شد که در مجموع ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا با تلاش مردم و مسئولان این استان همه طرح‌ها و پروژه‌ها اجرایی شود. 

دکتر روحانی درباره بافت فرسوده شهر بندرعباس اظهار کرد: در بازدیدی که از محله چاهستانی‌ها در بندرعباس داشتیم دیدیم این منطقه به یک بازسازی بزرگ نیاز دارد. 
رئیس جمهوری تصریح کرد: یکی از طرح‌های دولت که از پارسال شروع شده و امسال وزارت مسکن آن را فعال‌تر دنبال کرده‌ است، طرح بازآفرینی شهری است که تسهیلات ویژه‌ای برای این کار اختصاص دادیم. دولت در 2 سال آینده برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید برنامه‌‌ریزی کرده است و امیدواریم هرمزگان جزو پیشتازهای این طرح باشد. 

دکتر روحانی تصریح کرد: هرمزگان استانی بسیار مهم از لحاظ استراتژیک است که شاید از نظر موقعیت دریایی و حضور واحدهای نیروهای مسلح، برخورداری از مناطق آزاد، بنادر مهم و جزایر متعدد بی‌نظیر باشد. در همین سفر برای توسعه بندرلنگه نیز تصمیمات خوبی گرفته شد. علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری، تجاری و موقعیت جغرافیایی، طرح توسعه بندرجاسک و خط لوله انتقال نفت به این بندر نیز بر اهمیت هرمزگان خواهد افزود. امیدوارم طرح دولت برای صادرات بخشی از نفت کشور از بندر جاسک در همین دولت به بهره‌برداری برسد.  

این خبر را به اشتراک بگذارید