• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47936
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3x5p
+
-

جزئیات تازه در پرونده جاعل مرده

جزئیات تازه در پرونده جاعل مرده

پرونده جاعلی که اوایل دی‌ماه امسال در محاصره پلیس دست به‌خودکشی زد، وارد مرحله‌ای تازه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد و همدستانش در سطحی گسترده دست به سرقت خودروهای مدل بالا و فروش سکه‌های تقلبی در بازار می‌زدند و به همین دلیل قاضی پرونده از شاکیان خواسته به اداره آگاهی مراجعه کنند. به‌گزارش همشهری، جاعل حرفه‌ای که امین نام داشت، مدتی قبل و با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه34 تهران تحت تعقیب کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مجرم سابقه‌دار پس از آزادی از زندان باندی تشکیل داده و اقدام به فروش سکه‌های جعلی می‌کند که کارآگاهان با تحقیقات انجام شده مخفیگاه او را در خیابان جمهوری شناسایی کردند. کارآگاهان صبح پنجم دی‌ماه امسال راهی مخفیگاه متهم در طبقه اول ساختمانی مسکونی شدند اما او وقتی متوجه شد که پلیس، خانه مجردی‌اش را محاصره کرده تصمیم گرفت فرار کند. امین خود را به پشت‌بام رساند اما دورتادور ساختمان در محاصره پلیس بود و وی وقتی دید راهی برای فرار ندارد با اسلحه کمری‌ای که همراهش بود شروع به تیراندازی به‌سوی پلیس کرد. او با این کار هم نتوانست راهی برای فرار پیدا کند و در نهایت اسلحه را روی شقیقه‌اش گذاشت و ماشه را کشید.

با مرگ امین، مأموران در بازرسی مخفیگاه وی چند کارتن کاغذ که مربوط به بسته‌بندی سکه‌های طلا بود، به همراه دستگاه جعل سکه و چندین سکه تقلبی کشف کردند. در ادامه معلوم شد که او با همدستی چند نفر دیگر باند تبهکاری راه انداخته بود و آنها دست به هرنوع خلافی از سرقت گرفته تا جعل و کلاهبرداری می‌زدند. یکی از شگردهای این باند، شناسایی صاحبان خودروی مدل‌بالا مثل بی‌ام‌و، تویوتا لندکروز و... بود. آنها با جست‌وجو در سایت دیوار افرادی را که برای فروش خودروی مدل‌بالایشان آگهی داده بودند شناسایی می‌کردند. بعد به بهانه خرید با آنها قرار می‌گذاشتند و با تصادف ساختگی، خودروی آنها را سرقت می‌کردند.

اعضای این باند همچنین با سرقت دستگاه‌های ضرب سکه و قالب‌های آن از یک کارگاه طلاسازی در تهران، اقدام به ساخت سکه جعلی پارسیان کرده و آنها را در طلافروشی‌ها می‌فروختند.
با سرنخ‌های به‌دست آمده، کارآگاهان موفق شدند 4همدست جاعل حرفه‌ای به نام‌های رضا، قادر، امیر و سحر را دستگیر کنند. سحر در اعترافاتش گفت: من از قدیم با امین (جاعلی که خودکشی کرد) دوست بودم و سکه‌های تقلبی را به فروش می‌رساندم اما امین برای سرقت خودروها از دیگر اعضای باند استفاده می‌کرد. امیر نیز در اعترافاتش به سرقت خودروها با همدستی امین اعتراف کرد و گفت: امین برای هر سرقت از یکی از دوستانمان کمک می‌گرفت و در قبال هر سرقت پول کمی به ما می‌داد. او از خودروهای سرقتی در کار فروش سکه‌های تقلبی و خوشگذرانی استفاده می‌کرد و تنها یکی از خودروها را که یک بی‌ام‌و بود، اوراق کرد و قطعات آن را فروخت.

در ادامه تحقیقات، برخی از مالباختگان که هدف سرقت‌های این باند قرار گرفته بودند نیز شناسایی شدند. یکی از آنها صاحب یک خودرو لندکروز بود که به مأموران گفت: خودرویم را در سایت دیوار برای فروش آگهی کرده بودم. مرد جوانی زنگ زد و قرار گذاشت تا خودرو را از نزدیک ببیند. بعد از حضور در محل قرار وی گفت که می‌خواهد با خودرو در خیابان چرخی بزنیم. سوار شد و در مسیر بودیم که ناگهان خودرویی از عقب با خودروی من تصادف کرد و به‌محض اینکه از خودرو پیاده شدم، فردی که خود را خریدار معرفی کرده بود پشت فرمان نشست و با سرعت فرار کرد. همزمان آنهایی که با خودروی من تصادف کرده بودند هم فرار کردند.

سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به گسترده بودن سرقت‌های این باند و همچنین فروش سکه‌های تقلبی توسط آنها، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس امین، سحر، سعید و رضا را صادر کرد و از افرادی که در دام این باند افتاده‌اند خواست برای شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید