• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47846
+
-

سیستان و بلوچستان داغدار شد

در حادثه تروریستی که به ‌وسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش _ زاهدان رخ داد 27 نفر از نیروهای جان بر کف سپاه شهید شدند

گزارش
سیستان و بلوچستان داغدار شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان‌وبلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز و آن را با جدیت دنبال کنند.
اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ حتمی سپاه است.

سیّدعلی خامنه‌ای
25 بهمن ماه 1397



پیام تسلیت رئیس جمهوری

رئیس جمهوری حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش - زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تاکید کرد: بی‌تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور به‌زودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.

به گزارش ایرنا، در پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی آمده است: مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند. 

این پیام می‌افزاید: این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از پاسداران غیور و حافظان جان بر کف امنیت و اقتدار میهن اسلامی شد، قلوب همه مردم ایران را جریحه‌دار کرد. 

رئیس جمهوری در پیام خود آورده است: اینجانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهیدپرور ایران، نیروهای نظامی و به‌ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسئلت دارم. 
در این پیام آمده است: این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل‌آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران‌هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت‌آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلارهای آلوده به خون مظلومان است. 
در پیام رئیس جمهوری آمده است: بی‌تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور به‌زودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امیدهای واهی آنها را به یاس تبدیل خواهد کرد.  در حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در سیستان‌و‌بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند. گروهک تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.


طوایف و مسئولان خاش حادثه تروریستی جاده زاهدان را محکوم کردند

طوایف سنی و شیعه، امام جمعه، علمای اهل سنت و فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌هایی جداگانه حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، سران، بزرگان و نخبگان طوایف جمالزهی، ریگی، قلندرزهی، سالارزهی، هاشمزهی، کرمزهی، شهنوازی، مرادزهی، ایرندگانی، کرد و میربلوچزهی، سهرابزهی، تمندانی، شهلی بر، براهویی، شهرکی، بزی، اسلامی، رحمانی، شهکرمزهی، ناروئی، گرگیچ، گمشادزهی، عمرزهی، بامری، کبدانی و کشانی و محمودزهی، جمشیدزهی، ایرندگانی، ترشابی و برخی طوایف دیگر، شوراها و شهرداران و مسئولان خاش با صدور بیانیه‌های جداگانه این حادثه کور و جنایت مزدوران استکبار را محکوم کردند. در بخش‌هایی از این بیانیه‌ها آمده ‌است: حادثه تلخ و تاسف‌بار شهادت جمعی از مدافعان و حافظان میهن اسلامی بار دیگر نشان داد جنایتکاران و تروریست‌های خائن با این اقدام کور و بزدلانه، اقتدار و عزت و وحدت میهن اسلامی‌مان را هدف قرار داده‌اند.

اندیشه تاریک و نگاه شیطانی تروریست‌های از خدا بی‌خبر و دل‌های پرکینه آنان نمی‌تواند وحدت و انسجام میهن را تحمل کند؛ بنابراین هدف خود را ایجاد ناامنی و ترورهای کور قرار داده‌اند اما به فضل الهی تمام توطئه‌هایشان نابود و روز به روز بر اقتدار میهن اسلامی‌مان افزوده خواهد شد.

طوایف خاش ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی، شهادت این عزیزان را محضر مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی)، ملت شریف ایران و خانواده‌های معزز شهدا تبریک و تسلیت عرض و برای تمام بازماندگان صبر جمیل مسئلت کردند.


پیام تسلیت امام‌جمعه خاش

امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش در پیامی با محکوم کردن حادثه تروریستی جاده زاهدان به خاش، شهادت حافظان مرز میهن اسلامی را تسلیت گفت.
در بیانیه حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان آمده است: بی‌شک ارتکاب این‌گونه جنایات خللی در عزم و اراده صادق و راسخ نظام و ملت ایران در پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب و شهیدان گرانقدر و تداوم مسیر شرافتمندانه، عزتمندانه و افتخارآمیز آنان نخواهد داشت و به فضل الهی با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و به مدد تجارب ناشی از برخورد قاطع و کوبنده با مزدوران اجیرشده، مدعیان ریاکار حقوق بشر و اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار سرکردگان و هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار با تعقیب شواهد و قرائن، در آینده نزدیک، انتقامی مهلک و فراموش‌نشدنی‌ از آنها گرفته خواهد شد.


تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی زاهدان

پیکر مطهر 27 شهید حادثه تروریستی انفجار اتوبوس سپاه در جاده خاش ـ زاهدان پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در فرودگاه بین‌المللی زاهدان تشییع و به زادگاهشان اصفهان منتقل شد. پیکر مطهر شهدا با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون استاندار و شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان با تشریفات نظامی و ادای احترام ویژه در فرودگاه بین‌المللی زاهدان به وسیله هواپیما به اصفهان انتقال یافت.  عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش‌العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری چهارشنبه شب هفته گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.  در این حادثه تروریستی که به ‌وسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش ـ زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد تاکنون 27 نفر از نیروهای جان بر کف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :