• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47524
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


      مرگ 7دختر و پسر در خانه ویلایی
7دختر و پسر که شب را در ویلایی در دماوند سر کرده بودند بر اثر گازگرفتگی جانشان را از دست دادند. به گزارش مهر، رئیس اورژانس دماوند گفت: ساعت ۱۱:۳۸ جمعه گزارشی به مرکز پیام اورژانس مخابره شد مبنی بر فوت ۷ نفر در ویلایی در منطقه باغشاه روستای سربندان و به‌دنبال این تماس عوامل امدادی اورژانس سربندان به محل حادثه اعزام شدند. عبدالرحمن رزمگه ادامه داد: با حضور امدادگران معلوم شد که در این حادثه ۷ نفر شامل ۴ دختر و ۳ پسر فوت شده‌اند و علت اولیه فوت این افراد، مسمومیت بر اثر گاز دی‌اکسیدکربن برآورد شده است. وی افزود: اجساد فوتی‌ها پس از صورتجلسه حادثه توسط کلانتری به پزشکی قانونی منتقل شد. براساس این گزارش، پنجشنبه‌شب گذشته تعدادی دختر و پسر در یکی از ویلاهای روستای سربندان جمع شده بودند که بر اثر استشمام گازco جان خود را از دست دادند و این حادثه توسط ۲ نفر از دوستان آنها که در مکان دیگری بودند، به اورژانس اطلاع داده شد.
 
      دستگیری سارقان طلافروشی
مأموران پلیس تبریز سربزنگاه مچ 2سارق  را که قصد دستبرد به یک طلافروشی را داشتند، گرفتند. به‌گزارش تسنیم، چند شب پیش مأموران کلانتری۱۱ تبریز هنگام گشتزنی به 2 نفر مشکوک شدند و آنها را زیرنظر گرفتند. دقایقی بعد مأموران 2جوان مظنون را که قصد داشتند به یک طلافروشی در خیابان جدیری تبریز دستبرد بزنند به دام انداختند. فرهنگ نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان تبریز در این خصوص گفت: با دستگیری این 2سارق مشخص شد که آنها سابقه‌دار هستند و با تخریب دیوار پشت مغازه قصد ورود به آنجا را داشتند اما با حضور به‌موقع مأموران در نقشه خود ناکام ماندند.

      سقوط مرگبار 3کوهنورد
2کوهنورد در ارتفاعات کوهرنگ وقتی دیدند هم‌تیمی‌شان در حال سقوط به دره است تلاش کردند او را نجات دهند اما آنها هم سقوط کردند تا با مرگ هر 3کوهنورد حادثه تلخی رقم بخورد.

به گزارش همشهری، روز شنبه 5کوهنورد تصمیم گرفتند به ارتفاعات کوهرنگ صعود کنند. آنها که از بومیان منطقه بودند بعد از ساعتی کوهپیمایی به شیب تندی رسیدند و درست در همین زمان بود که یکی از نفرات تیم به سوی دره سر خورد. سایر نفرات تلاش کردند مانع این سقوط شوند اما مقابل چشمان‌شان کوهنورد جوان به دره سقوط کرد. در این شرایط بود که 2کوهنورد دیگر تلاش کردند خود را به هم‌تیمی‌شان برسانند اما آنها هم به دره سقوط کردند. 2 کوهنورد دیگر با هلال احمر تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. سیداحمد مرتضوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری در این‌باره به همشهری گفت: دقایقی از این حادثه می‌گذشت که گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. ساعتی بعد معلوم شد هر 3کوهنورد به‌دلیل سقوط جان‌شان را از دست داده‌اند. به این ترتیب در جریان عملیاتی سخت و نفسگیر پیکرهای 3متوفی از دره بیرون کشیده شد و یک کوهنورد  دیگر که مصدوم شده بود به مرکز درمانی انتقال یافت.

      5مصدوم در زلزله 5/2 ریشتری لافت
وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.2ریشتر در منطقه لافت واقع در استان هرمزگان، 5مصدوم بر جا گذاشت و به برخی منازل خسارت وارد کرد. این زلزله ساعت 14:24روز یکشنبه، لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان را لرزاند. براساس گزارش مؤسسه ژئوفیزیک‌دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در عمق 10کیلومتری زمین رخ داد. سید‌حسین داوودی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به ایرنا گفت: در این زلزله 5 نفر مصدوم شدند که در مراکز درمانی بستری هستند. وی ادامه داد: از بین مصدومان 3نفر زن و 2نفر مرد هستند که همگی دچار شکستگی و پارگی در نواحی سر، دست، پا و لگن شده‌اند. حال عمومی مصدومان خوب است و درمان آنها ادامه دارد. از سوی دیگر، میرهاشم خواستار، ‌فرماندار شهرستان بندرخمیر گفت: در این زمین‌لرزه برخی ساختمان‌های قدیمی در بندر پهل، ترک خورده و قسمتی از دیوارهای قدیمی خانه‌ها نیز فرو ریخته است. براثر زمین‌لرزه ۲۰ باب منزل در بندر پهل از ۳۰ تا ۴۰ درصد آسیب دیده ‌و قابل سکونت نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید