• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47420
+
-

کارگران ساختمانی، بسته حمایتی می‌گیرند

نایب‌رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی از کارگرانی که هنوز موفق به دریافت سبد کالا نشده‌اند خواست مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. وی گفت: ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه نیستند و حقوق روزانه دریافت می‌کنند. این دسته از کارگران مشمول بسته نشدند. 
به گزارش تسنیم، هادی ساداتی گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، وی قول مساعد داد که کارگران جا مانده، از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و امیدواریم در آستانه دهه مبارک فجر، خبر خوشی به کارگران ساختمانی بدهند و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی این وعده را عملی کنند. وی افزود: هم‌اکنون یک میلیون و 200هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند و 500 هزار کارگر ساختمانی در کل کشور باقی مانده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.
از سوی دیگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در توزیع بسته حمایتی به جای پول نقد از کالا استفاده نشده، گفت: تا زمانی که شبکه‌های توزیع کامل نشده، دولت ترجیح می‌دهد به‌جای توزیع کالا، حمایت نقدی از مردم به عمل آورد. شریعتمداری افزود: بدون شک، حمایت نقدی آثار تورم‌زایی به‌دنبال دارد اما اگر شبکه‌های توزیع کامل و اطمینان‌بخش نباشد چاره‌ای غیر از حمایت نقدی از مردم نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید