• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47419
+
-

مجوز واردات گوشت بدون سود بازرگانی و با ارز نیمایی صادر شد

تکالیف تازه دستگاه‌های اجرایی برای تامین و عرضه گوشت

بازار
مجوز واردات گوشت بدون سود بازرگانی و با ارز نیمایی صادر شد

با تصویب هیأت‌وزیران و با هدف تأمین نیاز‌های مصرف جامعه، امکان واردات گوشت با ارز نیمایی و سود بازرگانی صفر فراهم شد.
به‌گزارش همشهری، در ادامه تلاش‌های دولت برای ساماندهی بازار مواد پروتئینی، پس از شروع توزیع اینترنتی گوشت، مرغ و تخم مرغ تنظیم بازاری از دیروز(چهارشنبه)، هیأت دولت مجوز واردات گوشت با ارز نیمایی و بدون‌سود بازرگانی را صادر کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد،در جلسه دیروزهیأت‌وزیران که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، تکالیف تازه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه واردات، ترخیص و توزیع گوشت تعیین شد. براساس این مصوبه هیأت وزیران، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد نسبت به توزیع مناسب‌ گوشت‌های وارداتی با ارز یارانه‌ای اقدام کند. 

هیأت‌وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد تا با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی نسبت به تسریع در مراحل ترخیص گوشت از بنادر اقدام کند. در ادامه این نشست هیأت‌وزیران آیین‌نامه مربوط به تعهد تولیدکنندگان دام زنده و فرآورده‌های دامی به رعایت ضوابط بهداشتی تصویب کرد. با این مصوبه یکی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور مربوط به تعهد تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان دام زنده، فرآورده‌های دامی و خوراک دام به رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی را تصویب و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد. 

به موجب این آیین‌نامه، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌نحوی در امور تولید، پرورش، نگهداری، توزیع، حمل‌ونقل، عرضه، فروش دام زنده و نیز استحصال، تهیه، عمل‌آوری، جمع‌آوری، نگهداری، بسته‌بندی، حمل‌ونقل و توزیع فرآورده‌های با منشأ دامی و همچنین خوراک دام فعالیت دارند، موظف به رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی اعلامی از‌سوی سازمان دامپزشکی کشور هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید