• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47144
+
-

تا پایان بهمن فرصت دارید

بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم بیمه شخص ثالث‌


رئیس‌کل بیمه مرکزی از بخشودگی ١٠٠درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن خبر داد و گفت: جرایم بیمه شخص ثالث موتورسواران و وسایل نقلیه کشاورزی تا  ٦ ماه آینده نیز بخشیده شده است.

به گزارش همشهری، به‌تازگی وزیر اقتصاد با پیشنهاد رئیس‌کل بیمه مرکزی و مصوبه صندوق تامین خسارات بدن، مبنی بر بخشودگی 100درصدی جرایم بیمه‌ای شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری شهروندانی که در دهه فجر نسبت به تهیه بیمه‌نامه اقدام کنند، موافقت کرده است. براساس این تصمیم، دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه از 12 تا 30 بهمن می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی شرکت‌های بیمه نسبت به تهیه بیمه‌نامه اقدام کرده و از بخشودگی جرایم بیمه‌ای بهره‌مند شوند. همچنین مدت زمان استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای دارندگان موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی از تاریخ 12 بهمن‌ به‌مدت 6‌ماه اعلام شده که با هماهنگی بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی، قابل تمدید است.

غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی دیروز در یک نشست خبری هدف از این تصمیم را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و بیمه شدن وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه اعلام و به دارندگان وسایط نقلیه سواری، موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی توصیه کرد از این فرصت استفاده کنند. سلیمانی درباره ادغام شرکت‌های بیمه نظامی گفت: ما برنامه‌ای برای ادغام نمی‌توانیم داشته باشیم، بلکه وظیفه ما حمایت از بیمه‌گذاران است. سلیمانی تأکید کرد سهامداران شرکت‌های بیمه درباره ادغام شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند و اگر نظر مشورتی از بیمه مرکزی بخواهند، به آنها مشورت خواهیم داد.

او افزود: ١٣شرکت اتکایی از کشورهای مختلف که ارتباطی با آمریکا ندارند با ایران همکاری دارند؛ زیرا بازار ایران جذاب است. رئیس شورای‌عالی بیمه گفت: یک‌میلیارد دلار پیش از این از دولت برای پوشش‌های بیمه اتکایی در زمان تحریم تصویب شده بود که ما درخواست افزایش آن به ١.٢میلیارد دلار را به کمیته ویژه تحریم داده‌ایم. وی درباره بهادار کردن اوراق ریسک گفت: دستورالعمل این موضوع آماده شده و مجوز آن را از بورس گرفته‌ایم ولی باید مجوز دیگری را از دولت بگیریم. وی با بیان اینکه تبصره مورد نظر برای اجرای این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، افزود: امیدوار هستیم که با تصویب این تبصره در صحن علنی مجلس از سال آینده بتوانیم این اوراق را منتشر کنیم. رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره همکاری‌های اتکایی گفت: برخی شرکت‌های بیمه اتکایی قراردادهای خود را با شرکت‌های ایرانی قطع کرده‌اند ولی ریسک آنها پوشش داده شده و بیمه مرکزی پوشش‌های اتکایی را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید