• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46576
+
-

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان ادامه دارد

روزنه
امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان ادامه دارد

فاطمه عسگری‌نیا/خبرنگار


با توجه به حجم بارش‌های صورت گرفته طی سال جاری در خوزستان که، بنا به گفته مسئولان این استان، در طول 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، سازمان هواشناسی هشدارهایی درباره آمادگی ستاد بحران برای رویارویی با شرایط بحرانی ابلاغ کرده بود. بعد از این پیش‌بینی‌ها بود که مسئولان برای جلوگیری از هر گونه مشکل ناگهانی اقدام به باز کردن دریچه‌ها کردند غافل از این‌که سیل‌بندهای خاکی ترمیم‌نشده توان نگهداری حجم بالای آب ورودی به رودخانه‌ها را ندارد. به همین دلیل روز گذشته این سیل‌بندها در روستاهای  سمومیه،  آلبوعفری  و شهر رفیع شکست و مردم روستایی شاهد زیر آب رفتن زمین‌های کشاورزی و خانه‌های روستایی خود بودند. 
رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استان درباره بارندگی شدید طی هفته جاری در منطقه به همشهری می‌گوید: گرچه نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی کامل برای رویارویی با سیل احتمالی را داشتند، اما شکسته شدن سیل‌بندها در روستاهای آلبوعفری‏، شهر رفیع و سمومسه وضعیت منطقه را بحرانی کرد.
علی خدادادی با بیان این‌که با شکسته شدن این سیل‌بندها روستاهای سویدانی، مچریه، مگاصیص و دحیمی از توابع شهرستان هویزه در خطر جدی سیلاب قرار گرفتند، می‌افزاید:‌ نیروهای امدادی با حضور سریع خود در این مناطق به تخلیه روستاها و استقرار موقت مردم روستایی در چادرهای اسکان اضطراری اقدام کردند. 
وی با اشاره به مقاومت مردم شهر رفیع برای تخلیه روستا اظهار می‌کند:‌ با توجه به این شرایط، جمعیت هلال احمر خوزستان اقدام به ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت 250 نفر کرد. علاوه بر این، با توجه به تخلیه روستای چم‌ کنار شوشتر، یک اردوگاه اسکان اضطراری هم به ظرفیت 250 نفر در نزدیکی این روستا در منطقه‌ای امن برپا شده است.
به گفته خدادادی، برای برگرداندن آرامش به روستاییان حادثه‌دیده، علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی 48 ساعته، تلاش بسیار شده تا وضع در شهرهای شوش، شوشتر و دزفول پایدار شود. 
او با اشاره به جاری شدن آب در شهر رفیع که جمعیتی بیش از 1006 نفر دارد و تخلیه منازل می‌گوید: تلاش برای ساخت و ترمیم سیل‌بندها ادامه دارد. علاوه بر شهر رفیع، امدادگران جمعیت با توزیع 480 بسته غذایی 48 ساعته در روستاهای  آلبوعفری  چولانه و حجیه دشت آزادگان به یاری مردم سیل‌زده این منطقه شتافتند. خدادادی با اعلام خبر نجات 4 نفر در زاویه مشعلی شهرستان دزفول هم توضیح می‌دهد: ‌این افراد در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که با کمک امدادگران جمعیت هلال ‌احمر از مرگ نجات یافتند. علاوه بر این امدادرسانی به ۲۱ خانوار در مناطق الوار گرمسیری، سبزآب، چم گلک، جاده کرخه و پشمینه‌زار از توابع شهرستان اندیمشک هم از دیگر اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده است. این در حالی است که با تلاش‌های صورت گرفته در شهرهای شوش و دزفول وضع مناطق سیلابی پایدار است و ارزیابی و امدادرسانی توسط امدادگران همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید