• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46284
+
-

کار مافیا بود!

کار مافیا بود!

محمدرضا نصیری

معمولا در سوانح طبیعی هم عده‌ای هستند در هر کشوری که مدعی می‌شوند این سوانح عمدی بوده تا دولت، افکار عمومی را از مشکلات عمده منحرف کند. به‌طور مثال، زلزله می‌آید، عده‌ای می‌گویند به‌خاطر آزمایش‌های تسلیحاتی زیرزمینی یا پدیده هارپ بوده یا بارندگی که می‌شود، بعضی‌ها افشاگری می‌کنند که برخی نهادها ابرها را بارور کرده‌اند. یک نفر از مسئولان یک گاف بزرگ می‌دهد و همه درباره‌اش توئیت می‌کنند، بعد یک‌سری می‌آیند توئیت‌کننده‌ها را دعوا می‌کنند که چرا این‌قدر بدبخت و ساده‌لوحید؛ اینها برای سرگرم کردن من و شماست تا حواس‌مان از مشکلات اصلی پرت شود. از قدیم تئوری توهم توطئه عجیب پرنفوذ بوده و با رسانه قدرتمندی مثل «شایعه» کار خود را پیش برده است. حالا نامزد سابق امیلیانو سالا- بازیکن آرژانتینی‌ای که اخیرا هواپیمای حامل او ناپدید شده است- این واقعه را اقدامی عامدانه دانسته و مافیای فوتبال را متهم به خرابکاری کرده است. برنیس اشکر با این ادعا توانسته توجه رسانه‌ها، تبلویدها و روزنامه‌های زرد را به‌خود جلب کند. وقتی پلیس اعلام کرد که از جست‌وجو برای پیدا کردن هواپیمای حامل سالا ناامید شده، عصبانیت این خانم 27ساله بیشتر شد و نتیجه گرفت که مافیای فوتبال پلیس را هم خریده تا شر سالا برای همیشه کم شود. او در صفحه شخصی‌اش نوشته:«نمی‌توانم این حادثه را باور کنم. امیدوارم همه اینها خواب بوده باشد و یک نفر مرا بیدار کند که بگوید همه اینها خواب و دروغ بوده. پلیس باید به جست‌وجو ادامه دهد و در کنار آن از مافیای فوتبال هم تحقیقات کند». 
انگار مثلا مافیای فوتبال به سالا که تا پیش از امضای قرارداد با کاردیف و گم شدن هواپیما کاملا گمنام بود گفته تو باید به حرف ما گوش بدهی و سالا هم پاسخ داده که نخیر، من به شما آدم‌های بدجنس کاری ندارم. اعضای مافیا هم سپس خنده‌ای هاها هاها از سر بدجنسی سر دادند و برقی از چشم‌شان و برخی از دندان‌شان نمایان شد و فرمانده آنها با اشاره انگشت شست برعکس به بقیه فهماند که کار این بازیکن نادان تمام است و او دیگر اجازه ندارد به فوتبال حرفه‌ای ادامه دهد. به یک نفر هم ماموریت داده با ایرفرانس رایزنی کند که داغان‌ترین هواپیمایش را که می‌خواهند بیندازند دور در اختیار بگذارند تا این بازیکن آرژانتینی نافرمان را تا ولز ببرد. این مأمور یک چشمک هم به مسئول ایرفرانس زده به این معنی که «ولزی در کار نیست؛ خلبان شما باید امیلیانو را ببرد یک گوشه سر به‌نیست کند!». 
سالا که با 17میلیون پوند از نانت خریداری شده بود، به همین ترتیب بدون یک دقیقه بازی برای تیم جدیدش همه آن 17میلیون پوند را به باد داد. شاید هم فردا یک نامزد سابق دیگرش بیاید فاش کند که سالا خودش با مافیا همدست بوده و باشگاه نانت هم نصف آن پول را به مافیا داده که با سالا بروند در یک جزیره دورافتاده بنشینند پول‌ها را بزنند بر بدن و حالش را ببرند. اینها همه برای این است که کار خودشان را پیش ببرند و به ریش من و شما بخندند. هموطن آرژانتینی! فریب نخور! (تعداد فالوئرهایش را می‌شمارد)...

این خبر را به اشتراک بگذارید