• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46157
+
-

پایان رزمایش نیروی ز مینی ارتش

دفاعی
پایان رزمایش نیروی ز مینی ارتش

رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده، روز گذشته پایان یافت. به گزارش فارس، در این رزمایش که به‌مدت 2 روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد، بیش از ۱۲ هزار نیروی هجومی شرکت کردند و انواع عملیات‌های تازش آفندی، تک هماهنگ شده و پاکسازی را با استفاده از نیروهای واکنش سریع به اجرا درآوردند. بنابراین گزارش، یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد، هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی در این رزمایش نقش‌آفرینی کردند. در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97نزاجا پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 هوابرد و تیپ 25واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و  214با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.
در مرحله پایانی رزمایش اقتدار 97نزاجا، توپخانه‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع در کالیبر‌های مختلف مواضع دشمن را از فواصل بین ۱۰ تا ۳۰ کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه زن مورد اصابت قرار دادند. همچنین یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه، با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ شده به سمت دشمن، مواضع و تجهیزات آنها را منهدم ساختند.

امیر نوذر نعمتی، سخنگوی رزمایش اقتدار 97نزاجا با بیان اینکه یگان‌های عمل‌کننده در این رزمایش به دستاوردها و اهداف مطلوبی دست یافتند، گفت: از مهم‌ترین اهداف مرحله پایانی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا نمایش قدرت، توان تحرک، جابه‌جایی سریع، عملیات پاکسازی و اجرای تک هماهنگ شده بود که با موفقیت به اجرا درآمد. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از اجرای آخرین مرحله رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا، گفت: یکی از اهداف این رزمایش ارزیابی تغییر ساختاری و تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در عرصه نبرد بود که این ارزیابی به نحو مطلوبی انجام شد. وی با اشاره به تحقق اهداف رزمایش ۲ روزه اقتدار ۹۷ نیروی‌ زمینی، اظهار داشت: نیروی زمینی به لحاظ تحرک، جابه‌جایی سریع نیرو، قدرت تهاجم، توان هلی‌برن و انتقال ادوات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین توانست به حد‌نصاب مطلوب و مورد نظر دست یابد و نمایش بزرگی از توان رزمی و تهاجمی را از خود به نمایش بگذارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید