• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46155
+
-

گزینه‌ای برای آینده رهبری مطرح نشده است

نکته
گزینه‌ای برای آینده رهبری مطرح نشده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به مسئله ضرورت استفاده از فضای مجازی گفته است: حرف اصلی ما یک کلمه است و آن این است که اگر کسی بگوید که فضای مجازی اصلاً نه، باید بگوییم که این آقا نه دنیا را می‌شناسد، نه ایران را. سیداحمد خاتمی گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا داشته است که بخش‌هایی از سخنان او را می‌خوانیم:

   فضای مجازی یک واقعیت است و فناوری‌ای محسوب می‌شود که عامه مردم را در پوشش خود گرفته است؛ حرف ما این است که فضای مجازی آری، اما باید فرمانش دست نظام باشد.
   اگر کسی بگوید که ما هیچ تقصیر و قصوری نداشتیم ادعای نادرستی است. تقصیر ما این بوده که این انقلاب را درست به مردم معرفی نکردیم. 
   تابستان داغی که آنها انتظارش را می‌کشیدند اتفاق نیفتاد اما پیش‌بینی رهبری نشان از دوراندیشی این رهبر بزرگوار دارد که حتی برخی از رسانه‌های غربی نام مقام معظم رهبری را «دوراندیش‌ترین رهبر جهانی» گذاشته‌اند.
   متأسفانه از آن حرف گذشته بنده، سوء برداشت شد. از من سؤال کردند در رابطه با رهبری، تدبیر خبرگان چیست؟ من هم آمدم و تدبیر را گفتم اما اینچنین منتشر کردند که خبرگان در پی انتخاب رهبر جدید هستند و مقدماتش را هم فراهم کرده‌اند. این یک سوءاستفاده بود. خدا را شکر، رهبری ما در با نشاط‌ترین وضعیت خودشان قرار دارند و اهل ورزش و پیاده‌روی هستند اما طبیعی است که باید به فکر آینده نظام هم بود.
   حال اگر از من بپرسید شخص خاصی را درنظر گرفته‌اید، بنده که عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیأت‌رئیسه خبرگان و سخنگوی هیأت‌رئیسه هم هستم، می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است. این را هم به صراحت و شفافیت می‌گویم. نه؛ اصلاً اینکه فرد خاص یا افرادی باشند، مطرح نشده است.
    جالب است بگویم مقام معظم رهبری فقط سال ۸۸ از جمهوریت نظام دفاع نکرد. در سالی که آقای خاتمی انتخاب شد نیز کسانی رفتند و به آقا گفتند که یک کاری باید کرد. آقا فرمودند چه کار؟ مردم رأی داده‌اند. آقای خاتمی رئیس‌جمهوری است. یعنی قصه دفاع از جمهوریت نظام را مقام معظم رهبری در جاهای مختلف داشته و دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید