• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46153
+
-

کافه مجلس

   صدا و سیما ملی نیست!
عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تأکید کرد: من نه‌تنها عملکرد صداوسیما را در جهت رسالتی که بر عهده دارد، نمی‌دانم بلکه معتقدم ضد‌امنیت ملی حرکت می‌کند. رسانه ملی که از بودجه ملی استفاده می‌کند باید شرعا و قانونا به‌واقع ملی باشد و منافع ملی را در نظر بگیرد.
او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد و گفت: نه‌تنها بنده به‌عنوان یک نماینده بلکه مردم هم صداوسیما را ملی نمی‌دانند، بلکه این سازمان را بلندگوی جناح خاص و تندرو می‌دانند. این عضو فراکسیون امید با اشاره به پخش مستنداتی از سوی سازمان صداوسیما، تأکید کرد: مستنداتی که طی این سال‌ها از صداوسیما پخش می‌شود به‌صورت خطی است و بعضا منافع ملی در نظر گرفته نمی‌شود.

   احتمال سؤال از وزیرکشور درباره کارت هوشمند
سیدجواد ابطحی، عضو فراکسیون ولایی با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند ملی در بخش انتخاب دین علاوه بر ادیان رسمی ذکر شده در قانون اساسی، گزینه سایر وجود دارد، به تسنیم گفت: گنجاندن گزینه سایر به معنی به‌رسمیت شناختن فرقه‌های ضاله مانند بهائیت است. 
او ادامه داد: بنده طی تذکری به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور خواستار بازنگری در کارت هوشمند ملی و حذف گزینه سایر در بخش انتخاب دین که موجب رسمیت دادن به فرقه‌های ضاله می‌شود، هستم. 

   راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق تا پایان سال 
 احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: سازمان امور استخدامی و اداری کشور می‌گوید که مصوبه راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را از دولت اخذ کرده و احتمالا تا پایان سال این سامانه راه‌اندازی می‌شود. به‌گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان امور استخدامی و اداری کشور عنوان کرده که اقدامات لازم برای راه‌اندازی این سامانه را مهیا کرده و زیرساخت‌های آن آماده شده و هم‌اکنون منتظر هستند که مابقی دستگاه‌ها اطلاعات خود را در این سامانه قرار داده و به آن متصل شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید