• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46146
+
-

نمایش اقتدار ارتش در اصفهان

رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد

گزارش
نمایش اقتدار ارتش در اصفهان

رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش با آرایش عملیاتی یگان‌های این نیرو صبح جمعه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این رزمایش از سوی امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، آغاز شد و تا امروز (یک‌شنبه) ادامه دارد. در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود، افزون بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می‌کنند.

یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی، رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد و هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش آرایش عملیاتی گرفتند.
در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاک‌سازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.
نمایش قدرت و توان تحرک و جابه‌جایی سریع نیروها و همچنین پشتیبانی هوایی بالگرد‌های هوانیروز در تمامی مراحل رزمایش از ویژگی‌های مهم این مرحله از رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز در رزمایش اقتدار 97 که از جمله رزمایش‌های بزرگ نیروی زمینی است، به دستاوردهای رزمی مطلوبی دست یافته است.
امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی برای اجرای ماموریت‌های محوله با 60 فروند بالگرد تهاجمی، ترابری و شناسایی در این رزمایش شرکت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید