• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46140
+
-

تب جشنواره فجر در ارومیه

مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی: سینما انقلاب ارومیه برای میزبانی شایسته از جشنواره فجر مرمت و بهسازی شد

جشنواره
تب جشنواره فجر در ارومیه

هادی پناهی|   ارومیه - خبرنگار :


علاقه‌‌مندان به هنر هفتم و جشنواره فجر که نمی‌توانند خود را به تهران برسانند، با اکران فیلم‌های جشنواره در مرکز آذربایجان غربی امسال هم از دیدن جدیدترین آثار سینمایی کشور محروم نخواهند بود. سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز خواهد شد که همانند چند سال گذشته ارومیه به عنوان مرکز استان پذیرای 14 فیلم جشنواره خواهد بود. این روزها ساماندهی وضعیت سینما انقلاب ارومیه به عنوان سالن اکران فیلم‌ها و حضور کارگردانان و بازیگران نامی کشور در جشنواره فیلم فجر، نوید روزهای شلوغ سینمایی را در دهه فجر و در ارومیه می‌دهد. 


ساماندهی سینما انقلاب

مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی در این باره به همشهری می‌گوید: برای اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره دهه فجر هماهنگی و تقسیم وظایف خوبی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انجام شد تا امسال شاهد یک جشنواره پرشور در استان باشیم. «مسعود یکانی» می‌افزاید: اکران فیلم‌های جشنواره از تاریخ 12 تا 22 بهمن و برای 11 تا 14 فیلم در سینما انقلاب ارومیه انجام خواهد شد. 

به گفته وی، قیمت بلیت‌ها 10 هزار تومان تعیین شده است و در صورت خرید بیش از 50 بلیت، قیمت‌ها نیم‌بها خواهد بود. یکانی بیان می‌کند: علاقه‌مندان می‌توانند بلیت را هم به صورت اینترنتی بخرند و هم به گیشه سینما انقلاب مراجعه کرده و برای فیلم و سئانس مورد نظرشان بلیت تهیه کنند.  مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت سینما انقلاب می‌گوید: برای میزبانی هرچه بهتر از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سقف این سینما که مشکل داشت تعمیر شده است. بر این اساس 80 فایل آکوستیک که خراب شده بود و باعث هدر‌رفت سیستم گرمایش و همچنین پایین آمدن کیفیت صدای خروجی می‌شد، تعویض و تعمیر شده است. 

این مسئول بیان می‌کند: قرار بود تا پرده سینما انقلاب نیز تغییر کند، اما به دلیل تحریم‌ها و این‌که پرده‌ها در داخل تولید نمی‌شود با مشکل مواجه شده‌ایم. برای تعویض این پرده منتظریم تا محصول جدید به دست ما برسد و در اسرع وقت به نصب آن اقدام کنیم.  

یکانی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره فیلم فجر در استان عنوان می‌کند: در سال گذشته که اکران‌ها در سینما آزادی بود، به نسبت سال 95 که فیلم‌ها در سینما ایران به نمایش درآمد استقبال خوبی را شاهد بودیم و بیش از 10 هزار نفر از جشنواره استقبال داشتند. پیش‌بینی می‌کنیم اگر فیلم‌های خوبی از سوی مدیران جشنواره برای اکران در ارومیه تعیین شود، استقبال نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی روبه‌رو باشد. 


تلاش برای حضور بازیگران نامی

کارشناس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی هم با بیان این‌که تا‌کنون گروه‌بندی اکران‌ها از سوی جشنواره به استان‌ها ابلاغ نشده است، اظهار می‌کند: به همین دلیل نمی‌توانیم در حال حاضر اقدام به پیش‌فروش بلیت‌ها کنیم. «محمدباقر بابایی» می‌افزاید: در حاشیه جشنواره نیز، طرح سیمرغ و پروانه از شنبه 13 تا چهارشنبه 17 بهمن با اکران رایگان 5 فیلم برای دانش‌آموزان اجرا خواهد شد. این اکران‌ها رایگان بوده و اولویت با مدارسی است که سریع‌تر درخواست بدهند. 

وی درباره این‌که آیا از هنرمندان نامی یا عوامل فیلم‌های مطرح جشنواره در ارومیه حضور خواهند داشت، اظهار می‌کند: سال گذشته چنین درخواستی از دبیرخانه جشنواره فجر داشتیم که محقق نشد. بازیگران مطرح و عوامل فیلم‌ها بیشتر تمایل داشتند در تهران حضور داشته باشند. افرادی نیز که از سوی دبیرخانه معرفی شدند، نمی‌توانستند شور و شوق حضور هنرمندان و کارگردان‌هایی را که فیلم‌هایشان در ارومیه اکران می‌شد رقم بزنند. البته امسال برنامه‌هایی برای دعوت این هنرمندان در نظر داریم که امیدواریم شاهد حضور آنها در ارومیه باشیم. 


فیلم خوب؛ استقبال پرشور

یک منتقد سینمایی درباره سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و پیش‌بینی استقبال از اکران فیلم‌های این جشنواره در ارومیه اظهار می‌کند: همانند سال‌های گذشته امسال نیز مراکز استان‌ها، میزبان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود. این در حالی است که با نگاهی به فیلم‌های منتخب بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره می‌توان دریافت که هموطنان امسال نیز در مراکز استان‌ها به استقبال پرشور از این جشنواره بروند. 

«هادی کرمی‌راد» می‌افزاید: آن‌گونه که از ترکیب فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره برمی‌آید، جشنواره امسال می‌تواند از پرشورترین جشنواره‌های چند سال اخیر باشد. حضور «رسول صدر‌عاملی» بعد از 11 سال با فیلم «سال دوم دانشکده من» و نیز دومین فیلم بلند «صفی یزدانیان» کارگردان و نویسنده خوش‌ذوق سینمای ایران با عنوان «ناگهان درخت» که «پیمان معادی» تهیه‌‌کنندگی آن را بر عهده دارد، هم می‌تواند حضور علاقه‌مندان به هنر هفتم را در سینما انقلاب ارومیه افزایش دهد. در کنار این 2 فیلم آثار برگزیده دیگری هم اکران خواهند شد که نویددهنده جشنواره پرشور و سال سینمایی خوبی برای حوزه هنر ایران و حتی سینماهای آذربایجان غربی باشد.  

به گفته کرمی‌راد، بخش سودای سیمرغ فجر سی و هفتم همانند سایر مراکز استان‌ها در یکی از سینماهای منتخب شهرستان اورمیه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی به نمایش درمی‌آید که امید است با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی مدیریت جدید سینماهای استان برای بهتر کردن وضعیت کیفی سینماهای شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی، مورد استقبال عموم قرار گیرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید