• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4551
+
-

بیانیه پایانی هیأت پارلمانی کشورهای مسلمان علیه آمریکا

سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عصر دیروز با صدور قطعنامه ۱۳بندی در تهران پایان یافت. در بیانیه پایانی این اجلاس تصریح شد: «از اتحادیه بین‌المجالس جهانی خواستاریم که عضویت کنست اسرائیل در این اتحادیه را به‌عنوان تنبیهی برای تجاوزگری این موجودیت صهیونیستی به حقوق بین‌الملل ملغی سازد». در بند دیگری از این قطعنامه آمده است: «تا زمانی که دولت ایالات متحده از تصمیم اشتباه خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس عقب‌نشینی نکند، از اعضایی که به‌صورت سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند، درخواست داریم روابط خود را به حالت تعلیق در آورند.» 

در این بیانیه همچنین آمده است: تمامی قوانین و اقدامات یکجانبه و فراسرزمینی ایالات متحده آمریکا و همچنین احکام قضایی این کشور علیه دیگر دولت‌ها به‌خصوص اعضای اتحادیه پارلمانی کشورهای اسلامی که مغایر با حقوق بین‌المللی، منشور ملل متحد و ناقض حاکمیت و استقلال دولت‌ها بوده را به رسمیت نشناخته و رد می‌نماییم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز که ریاست این دوره از کنفرانس را برعهده داشت، در سخنرانی پایان اجلاس گفت: یک تجربه‌ای که به‌وجود آمده این است که هر کجا جنگ و اشغال بوده بعد از آن شاهد حضور جریان تروریستی هستیم. این مسئله نشان می‌دهد که نظامی‌گری یک عامل گسترش جریان تروریستی در منطقه ما شده است و باید یکصدا باشیم تا جلوی آن را بگیریم. علی لاریجانی با بیان اینکه ماجرای تروریست خاتمه‌یافته نیست، افزود: تروریست‌هایی که با آنها مواجه هستیم جنس مهاجر دارند و اگر در یک کشوری سختگیری می‌شود به کشور دیگری می‌روند و برای مسلمانان زحمت ایجاد می‌کنند لذا باید همبستگی خود را حفظ کنیم. لاریجانی دیروز در حاشیه اجلاس با نبیه بری رئیس مجلس لبنان، رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان، رئیس مجلس مالی و نایب‌رئیس مجالس مغرب، موریتانی و قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید