• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44827
+
-

سفرهای استانی مسئولان در ایستگاه دشتستان

استاندار: تمام وعده‌هایی که در سفرهای شهرستانی به مردم داده‌ایم باید عملیاتی و اجرایی شوند

گزارش
سفرهای استانی مسئولان در ایستگاه دشتستان

علیرضا برازجانی|‌  بوشهر - خبرنگار:

استاندار بوشهر در دور سوم سفرهای استانی خود این‌بار به دشتستان سرزمین نخل و آفتاب و سنگر مجاهدین ضداستعمار رفت. در این سفر که نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی وی را همراهی می‌کردند «عبدالکریم گراوند» از روند پیشرفت چندین طرح عمرانی،کشاورزی و تولیدی بازدید و نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری را در شهر برازجان افتتاح کرد. 

طرح اقتصاد مقاومتی پرواربندی 3هزار رأسی، طرح بسته‌بندی صادراتی سبزیجات، طرح کشاورزی زرین‌دشت، طرح عمرانی تعریض محور دهرود به تنگ ارم و طرح بسته‌بندی خرما و سردخانه از جمله طرح‌هایی بودند که در این سفر مورد بازدید قرار گرفتند.


ظرفیت بی‌نظیر دشتستان در اشتغال پایدار

 استاندار بوشهر در سفر سوم خود به دشتستان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار این شهرستان در حوزه کشاورزی، گردشگری و معدنی گفت: باید از این ظرفیت‌های بی‌نظیر که پیش روی ما قرار دارد بهره مناسب ببریم به‌ویژه در زمینه ایجاد اشتغال پایدار باید با برنامه‌‌ریزی به دنبال استفاده بهینه از فرصت‌ها باشیم.


حمایت از بخش خصوصی و عمل به وعده‌ها

عبدالکریم گراوند افزود: اقتصاد مبتنی بر کشاورزی مدرن در تولید و ایجاد اشتغال پایدار نقش موثری دارد و امیدواریم در دشتستان از این ظرفیت استفاده لازم به عمل آید. در این راستا تقویت و توسعه صنایع فراوری کشاورزی مورد تاکید قرار دارد و بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی موجبات پایداری مشاغل را فراهم می‌کند. 

وی ادامه داد: از زمانی که صنایع فراوری گوجه ایجاد شده نگرانی ما در زمینه فروش محصول گوجه‌کاران استان کاهش یافته و در زمینه سایر محصولات کشاورزی نیز با راه‌اندازی صنایع تبدیلی می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم. 
استاندار بوشهر اضافه کرد: موانع حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت برداشته می‌شود تا بدون مشکل بتوانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی سرمایه‌گذاری کنند. 


تسهیلات اشتغال روستایی در دشتستان 

گراوند با اشاره به پرداخت ۴۴۶ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اشتغال روستایی به ۳۳۲ متقاضی کسب و کارهای محلی در دشتستان تصریح کرد: تمام وعده‌هایی که در سفرهای شهرستانی به مردم داده‌ایم باید عملیاتی و اجرایی شوند و تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و ستادی و مدیران عامل بانک‌ها موظف هستند تا حصول نتیجه نهایی پای کار باشند.


تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

بازدید از چندین پروژه تولیدی و عمرانی در نقاط مختلف دشتستان بخش دیگری از سفر استاندار به این خطه بود.
استاندار بوشهر در بازدید از طرح‌های عمرانی، اشتغال‌زایی و تولیدی دشتستان با اشاره به توجه به اشتغال پایدار در روستاها بر اساس ظرفیت‌های تولیدی، بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و کارآفرینی در روستاها سبب ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

گراوند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی را مهم‌ترین اولویت‌ استان بوشهر دانست و افزود: با جدیت بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی و روند پرداخت تسهیلات نظارت می‌شود. بانک‌ها باید با تسهیلگری و سرعت بخشدن به پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی و اشتغال‌زا در حمایت از اشتغال پایدار تلاش بیشتری کنند و هیچ‌گونه کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.


بهره‌برداری از 18 سردخانه جدید

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر هم با بیان این‌که روستاهای دشتستان از ظرفیت بالایی در عرصه تولید و اشتغال برخوردار هستند و استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای رونق روستاها و ایجاد اشتغال امری مهم و ضروری است، گفت: در حال حاضر 30 واحد سردخانه با ظرفیت 28 هزار تن در دشتستان برای فراوری، بسته‌بندی و صادرات خرما فعال است.

«محمدتقی منوچهری» از پرداخت 290 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی خبرداد و افزود: از محل تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی امسال 18 واحد سردخانه جدید با ظرفیت 20 هزار تن در روستاهای دشتستان با اعتبار 290 میلیارد ریال اجرایی شده که به‌‌زودی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری 

در ادامه این سفر یک‌روزه استاندار بوشهر با حضور در مرکز شهرستان دشتستان و شهر برازجان نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر دشتستان را در 90 غرفه افتتاح کرد.
گراوند در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری دشتستان، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در حد مطلوبی برگزار شده و از تمام دست‌اندرکاران این نمایشگاه تقدیر می‌کنم.


در حاشیه

در حاشیه این سفر معاون مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر با بیان این‌که نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر دشتستان راه‌اندازی شده تا تولیدات مردم مناطق روستایی و عشایری شهرستان دشتستان به نحو مطلوبی به مردم معرفی و عرضه شود، گفت: این نمایشگاه تا 28 دی ماه در سالن هلال احمر دشتستان دایر است و مردم می‌توانند به منظور بازدید و خرید محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر دشتستان از ساعت 15تا 21 به این نمایشگاه مراجعه کنند.

«عبدالله عمرانی‌نسب» افزود: این نمایشگاه با همکاری دهیاران شهرستان دشتستان و فرمانداری دشتستان و دفتر امور روستایی استانداری راه‌اندازی شده و کارآفرینان روستایی نقش مهمی در راه‌اندازی این نمایشگاه بزرگ دارند.
 وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های روستایی و عشایری دشتستان در راستای توسعه و کمک به اشتغال و معرفی توانمندی روستاهای این شهرستان برپا شده است. در این نمایشگاه انواع صنایع دستی، مواد غذایی محلی، دست‌بافت‌های روستایی و عشایری، محصولات کشاورزی، دامی و کارهای فرهنگی روستایی و عشایری شهرستان دشتستان برای معرفی عرضه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :