• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44823
+
-

هنرمندان مازندران در مستطیل سبز

تعدادی از هنرمندان شناخته شده مازندران با تشکیل تیم فوتبال هنرمندان، فعالیت‌های فرهنگی- ورزشی را در استان آغاز کردند

ورزش
هنرمندان مازندران در مستطیل سبز

اشکان جهان‌آرای|  ساری-خبرنگار:


تشکیل تیم فوتبال هنرمندان در ایران شاید اگر از ابتدا صرفا با هدف اقدامات خیریه انجام شد، اما به مرور تیم هنرمندان ساختاری سازمان‌یافته پیدا کرد و جایگاه قابل توجهی در جامعه به دست آورد. سفر تیمی با نام هنرمندان به استان‌های مختلف با هدف فعالیت‌های انسان‌دوستانه و نیکوکارانه، صورت دیگری از فوتبال را برای دوستداران این ورزش به تصویر کشید. 

صورت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی که به دلیل حضور چهره‌های شناخته شده و مشهور فرهنگی و هنری در مستطیلی سبز سبب می‌شد تماشای این بازی‌ها جنبه تفریحی بیشتری نسبت به مسابقات کاملا فوتبالی داشته باشد. حتی بخش‌هایی از این مسابقات هم گاهی به علت کنش و واکنش‌های هنرمندان در زمین فوتبال، بیشتر از بازی‌های رسمی مورد توجه جامعه قرار می‌گرفت. کلیپ خوشحالی بعد از گل «بهنام بانی» که ماه گذشته در فضای مجازی دست به دست شد و بازدید میلیونی داشت یکی از این نمونه‌هاست.

مازندران شاید جزو معدود استان‌هایی باشد که هم در فرهنگ و هنر چهره‌های شاخصی دارد و هم در فوتبال. این ترکیب سبب شد که تعدادی از هنرمندان استان به فکر بیفتند تا یک تیم فوتبال هنرمندان تشکیل دهند. 10 آذر امسال برخی از هنرمندان شناخته‌شده مازندرانی به میزبانی آموزشگاه موسیقی «هونیا» در قائمشهر که توسط «سیاوش طالبی» یکی از هنرمندان فوتبالیست مازندران مدیریت می‌شود، گردهم آمدند و با هدف ترویج فعالیت‌ چهره‌های فرهنگی و هنری در عرصه ورزش، هیات مدیره تیم فوتبال هنرمندان مازندران را تشکیل دادند.

این تیم که با پیشنهاد و سرمربیگری «ایمان نقی‌پور» یکی از چهره‌های فوتبالی و هنردوست مازندران تشکیل شده و فعالیت می‌کند، تاکنون چند بازی دوستانه برگزار کرده و قرار است تا پایان امسال نیز یک بازی با پیشکسوتان پرسپولیس داشته باشد. استاد «ابوالحسن خوشرو (خواننده)»رئیس هیات مدیره تیم، «سیاوش طالبی» سرپرست تیم، «محمدابراهیم عالمی (خواننده)» نایب رئیس و عضو هیات مدیره، «بابک خوشرو (نوازنده)» مدیرعامل و عضو هیات مدیره و «آرش محسن‌پور (نوازنده)» عضو هیات مدیره تیم فوتبال هنرمندان مازندران هستند. «فردوس امامی» مربی تیم و «کاوه کیانی‌حاجی» هم مدیر روابط عمومی این تیم هستند.


اهداف خیرخواهانه

مدیرعامل باشگاه فوتبال هنرمندان مازندران در گفت‌وگو با همشهری با بیان این‌که تیم ما هر هفته دو جلسه تمرین منظم دارد و به ترکیب ثابتی از هنرمندان در تمرینات رسیده‌ایم، گفت: سال گذشته به پیشنهاد «ایمان نقی‌پور» بازی دوستانه‌ای با پیشکسوتان نساجی برگزار کردیم که مورد توجه هنرمندان قرار گرفت. پس از آن تصمیم گرفته شد که این دورهمی ورزشی منظم و سازماندهی شده باشد. کم کم این فعالیت‌ها شکل جدی گرفت تا این‌که تیم به صورت رسمی در هیات فوتبال سوادکوه شمالی ثبت شد.

«بابک خوشرو» اظهار کرد: هدف ما علاوه بر دورهمی‌های ورزشی، انجام کارهای فرهنگی و خیرخواهانه است. کمک به هنرمندان گمنام و هنرمندانی که وضعیت خوبی در زندگی ندارند، یکی از اولویت‌های اصلی ما در چشم‌انداز این تیم است. علاوه بر این، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در حد توان و امکان هم در اهداف تیم وجود دارد، اما همه این اتفاقات منوط به استقبال از بازی‌های تیم توسط مردم و مسئولان برای جذب کمک‌های مردمی است.

 وی بیان کرد: همه هنرمندان از شاخه‌های مختلف هنری در سراسر مازندران می‌توانند عضو این تیم باشند. هیچ سقفی برای باشگاه و عضویت در آن برای هنرمندان در نظر نگرفته‌ایم. حتی فراخوانی منتشر کردیم تا  همه هنرمندان از سراسر استان بتوانند عضو این تیم شوند.


دستاورد هنری- فرهنگی

مدیرعامل تیم فوتبال هنرمندان مازندران از برنامه‌ریزی برای برگزاری دیداری دوستانه با پیشکسوتان پرسپولیس در اواخر بهمن یا اوایل اسفند به میزبانی تیم هنرمندان استان خبر داد و گفت: پیگیری‌هایی برای محقق شدن این دیدار انجام دادیم و منتظر دریافت نتیجه و پاسخ تیم پیشکسوتان پرسپولیس هستیم. 

مطمئناً در صورت تحقق این هدف، استقبال خوبی از بازی خواهد شد و با کمک مردم، هنرمندان و ورزشی‌ها، نخستین گام برای فعالیت‌های اجتماعی تیم ما برداشته می‌شود.خوشرو به دستاورد مهم هنری، فرهنگی این اتفاق فوتبالی در مازندران اشاره کرد و افزود: تا پیش از شهریور امسال که تمرینات منظم تیم آغاز نشده بود، شاید سالی یک یا دو بار پیش می‌آمد که جمع بیش از 20نفره هنرمندان استان دورهم جمع شوند. اما اکنون هفته‌ای دو بار به طور منظم چهره‌های شناخته‌شده فرهنگ و هنر استان به بهانه تمرین فوتبال و ورزش دورهم جمع می‌شوند که اتفاق خوبی برای فرهنگ و هنر است.


استقبال هنرمندان

سرمربی تیم فوتبال هنرمندان مازندران نیز در گفت‌وگو با همشهری به علاقه دیرینه خود به موسیقی از دوران کودکی اشاره کرد و گفت: در دیدارهایی که همواره با اساتید موسیقی استان و برخی هنرمندان داشتم، علاقه شدید آنها به فوتبال برای من جذاب بود.از طرفی میل زیادی داشتم که به شکلی هنرمندان برجسته استان را بیشتر در کنار یکدیگر ببینم. وجه اشتراک عمده این هنرمندان به جز هنر، علاقه به فوتبال بود. همین علاقه سبب شد که با توجه به فعالیتم در عرصه فوتبال، ایده تشکیل تیم هنرمندان استان را مطرح کنم که خوشبختانه با استقبال خوب هنرمندان مواجه شدیم.

«ایمان نقی‌پور» افزود: پس از برگزاری یک دیدار دوستانه با پیشکسوتان نساجی، به فکر تأسیس رسمی تیم افتادم. با کمک دوستان و پس از یک سال دوندگی، تیم را در هیات فوتبال سوادکوه شمالی ثبت کردیم. پس از فراخوان برای برگزاری تمرینات هم استقبال هنرمندان بسیار چشمگیر بود. این استقبال انگیزه من و دوستان را برای فعالیت مستمر و منظم در تمرینات بیشتر کرد. چند ماه است که هفته‌ای دو جلسه تمرین داریم. تیم یکشنبه‌ها در زمین ساروکلای قائمشهر و پنجشنبه‌ها در زمین شماره 2 بالالموک تمرین می‌کند. هفته‌ای یک بار هم به استخر می‌رویم.

وی با اشاره به نگاه متفاوت جامعه به فوتبال هنرمندان اظهار کرد: واکنش جامعه به بازی‌های تیم هنرمندان ایران همیشه مثبت بوده است. چون مردم این چهره‌ها را دوست دارند و به فوتبال هم علاقه‌مند هستند، برایشان جذاب است که ببینند یک هنرمند در لباس ورزشی و زمین فوتبال چه رفتاری دارد. آمارها نشان می‌دهند که 87 درصد مردم دنیا فوتبال را دوست دارند. این علاقه وقتی با علاقه‌ای از جنس هنر آمیخته شود، جذابیت بیشتری دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید