• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44562
+
-

محدودیت در پرداخت‌های موبایلی در آینده

معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک در واکنش به خبر محدود شدن تراکنش‌های موبایلی گفت: بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی بوده و این طرح هنوز عملیاتی نشده است. روز گذشته برخی مدیران شرکت‌های پرداخت خبر دادند که بانک مرکزی تصمیم گرفته تا از این پس تراکنش‌های موبایلی به شرطی انجام گیرد که نام صاحب سیم‌کارت و کارت بانکی افراد یکی باشد. مهدی طوبایی، معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک در گفت‌وگو با ایبنا گفت: در حالت جدید تراکنش‌های موبایلی با کنترل شماره سیم‌کارت موبایل و شماره کارت انجام می‌شود؛ در واقع افرادی که قصد تراکنش‌های موبایلی دارند باید سیم‌کارت‌شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که به نام خودشان در شبکه بانکی ثبت نام شده باشد تا احراز هویتی دقیق انجام شود و میزان کلاهبرداری‌ها کاهش پیدا کند.

او افزود: هم‌اکنون، زیرساخت‌های این طرح که مورد تأکید و الزام قوه قضاییه و پلیس فتاست در حال آماده‌سازی‌ است و با هماهنگی شرکت‌های پرداخت الکترونیک به‌صورت آزمایشی اقداماتی انجام شده، اما هنوز تا زمان فاز عملیاتی زمان باقی است؛ مردم به هیچ عنوان نباید نگران باشند زیرا هیچ‌گونه محدودیتی در کار نیست و بعد از عملیاتی شدن طرح احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

او تأکید کرد: طرح مذکور طی نامه‌هایی به معاونت فناوری اطلاعات بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت اطلاع‌رسانی شده و هنوز بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح است و هنوز هیچ کار عملیاتی نشده و بخشنامه‌ای نیز برای اجرای طرح در زمان خاصی اعلام نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید