• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 43987
+
-

عکاسان آزاد جهان در همدان

50 اثر با موضوع آزاد در نمایشگاه گروهی عکاسان آزاد در همدان به نمایش عمومی گذاشته شده است

فاطمه کاظمی|   همدان- خبرنگار:

 اولین نمایشگاه گروهی عکاسان آزاد از 15 دی در نگارخانه استاد زنگنه مجتمع شهید آوینی برپا شده و تا فردا 20 دی ادامه دارد. در این نمایشگاه 39 عکاس از سراسر کشور و 4 کشور کانادا، آلمان، کره جنوبی و افغانستان شرکت کرده و 50 اثر را با موضوع آزاد به نمایش گذاشته‌اند.


روند برپایی نمایشگاه

«علیرضا ناصری» کارشناس عکاسی و از برگزارکنندگان این نمایشگاه به همشهری می‌گوید: این نمایشگاه آثار 39 نفر از منتخبین اعضای انجمن عکاسان آزاد کشور را که 41 هزار عضو از 17 کشور جهان دارد به نمایش گذاشته است. تصمیم گرفتیم با انتشار فراخوانی کمی از دنیای مجازی بیرون بیاییم و در دنیای واقعی همدیگر را بشناسیم. در واقع این نمایشگاه یک دورهمی محسوب می‌شود.وی توضیح می‌دهد: بعد از انتشار فراخوان 50 نفر شرکت کردند و هر کدام 3 عکس برای ما فرستادند. هیأت داوران از میان 3 عکس یک عکس را از هر عکاس با موضوع آزاد انتخاب کرد و در کل 39 اثر برای نمایشگاه انتخاب و چاپ شد.


انتخاب همدان

ناصری درباره علت انتخاب همدان به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: شنیده بودم که همدان یک شهر هنری است و عکاس زیاد دارد و جوانان آن به این هنر علاقه‌مندند. ما می‌خواستیم این هنرمندان را از نزدیک ببینیم و با آنها آشنا شویم. بنابراین دوستان همدانی تلاش کردند و توانستند از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز این نمایشگاه را بگیرند و طبق هماهنگی‌هایی که انجام شد ما توانستیم این نمایشگاه را از تهران به همدان منتقل کنیم.

این کارشناس عکاسی از همکاری مسئولان همدانی اظهار رضایت می‌کند و ادامه می‌دهد: مسئولان همدان در برپایی این نمایشگاه بسیار به ما کمک کردند و شهروندان همدانی نیز هم در مراسم افتتاحیه و هم در روزهای عادی استقبال خوبی از نمایشگاه داشتند و ما واقعاً انتظار چنین استقبالی را نداشتیم.ناصری در پاسخ به این سوال که آثار برای فروش هم در نظر گرفته شده، می‌گوید: صحبتی درباره فروش آثار نشده اما این آمادگی وجود دارد که اگر خریدار باشد، برای آثار قیمت تعیین شود.


وضعیت عکاسان همدان

وی درباره وضعیت عکاسان همدانی معتقد است: علاقه‌مندان و دوستداران عکاسی در همدان زیاد است و استقبال از نمایشگاه گروهی عکاسان آزاد این موضوع را تأیید می‌کند. هنر در این دنیای شلوغ به ایجاد آرامش در نسل جوان کمک می‌کند و به همین دلیل گرایش به آن زیاد است.این کارشناس عکاسی اضافه می‌کند: از آنجا که تعداد عکاسان اصفهانی در گروه ما زیاد است، این نمایشگاه اوایل بهمن‌ماه در اصفهان هم برپا خواهد شد. 


از مبتدی تا حرفه‌ای

«علیرضا ناصری» کارشناس عکاسی درباره آثار ارائه شده در نمایشگاه گروهی عکاسان آزاد بیان می‌کند: چون موضوع نمایشگاه آزاد است نمی‌توان درباره سبک آثار صحبت کرد اما عکاسانی که اثر ارائه داده‌اند در یک سطح نیستند و عکاسان مبتدی، آماتور و حرفه‌ای در بین آنها دیده می‌شود. این عکاسان یک جا آموزش ندیده‌اند و برخی از آنها به دلیل هزینه‌های سنگین توانایی برپایی نمایشگاه به صورت انفرادی را ندارند. به همین دلیل این فرصت را به آنها دادیم که آثار خود را در این نمایشگاه ارائه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید