• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 43986
+
-

پاسداشت دو چهره ماندگار کرج

معاون اجتماعی شهرداری کرج: تجلیل از مفاخر و بزرگان با هدف الگوسازی و تکریم سرمایه‌های انسانی انجام می‌شود

بزرگداشت
پاسداشت دو چهره ماندگار کرج

 الهام یوسفی|  البرز-خبرنگار:


کرج شهری هنر‌پرور است و شخصیت‌های برجسته‌ای را نه فقط در شهر، بلکه در سطح ملی نیز معرفی کرده است. دو تن از این مفاخر «بهروز رضوی» و «فرهنگ جولایی» جزو چهره‌های ماندگار در زمینه صداپیشگی و دوبلور هستند؛ از این رو به پاس فعالیت‌های ارزشمند این دو چهره ماندگار قرار است در زادگاهشان از آنها قدردانی شود. برپایی مراسم گرامیداشت مفاخر در معرفی آنها به نسل‌های آینده و ایجاد دلگرمی و حمایت معنوی از بزرگان و هنرمندان ارزشمند و موثر است. این عمل باعث دلگرمی مفاخر می‌شود، زیرا آنها هم انتظارات معنوی دارند و همین قدر که به خدمات شایانی که در طول سال‌های زندگی انجام داده‌اند، توجه ویژه نشان داده شود، باعث ایجاد نشاط و فضای مطلوب‌تری می‌شود. با همین هدف فردا (بیستم دی ماه جاری) با همدلی مدیریت شهری کرج و به میزبانی تالار شهیدان نژادفلاح از این دو چهره ماندگار هنر تجلیل می‌شود.


شهر زنده با بزرگداشت مفاخر 

«فرهنگ جولایی» تهیه‌کننده پیشکسوت  برنامه‌های رادیویی در 16 سالگی به عنوان مهمان وارد برنامه‌های رادیویی شده است و در سال 55 که ۲۳ ساله بود اولین فعالیت جدی‌اش، برنامه‌ای صبحگاهی بود که در رادیو زاهدان تهیه می‌شد. وی اکنون در رادیو البرز مشغول فعالیت است.
این تهیه‌کننده و پیشکسوت برنامه‌های رادیویی درباره نکوداشتی که در تالار شهیدان نژاد‌فلاح برگزار می‌شود، می‌گوید: یکی از نشانه‌های شهر زنده احترام و توجه به مفاخرش است. این عمل فی‌نفسه کار ارزنده‌ای است که موجب نشاط در شهر و امید در ما می‌شود و  به جوان‌های این عرصه امید می‌دهد که آنها هم در آینده مورد تکریم قرار ‌گیرند و در زنده شدن شهر کمک بسزایی خواهد کرد.

«فرهنگ جولایی» عضو کمیته تخصصی رادیو می‌افزاید: از 16 سالگی به عنوان مهمان وارد برنامه «جوان» رادیو شدم و گزارشگری و دستیاری برنامه‌های متعددی را برعهده داشتم و به عنوان تهیه‌کننده در تمام برنامه‌های رادیو حضور داشتم. این برنامه‌ها تولید خودم بودند و به هیچ عنوان دنباله‌رو کسی نبودم. اکنون هم در رادیو البرز تهیه‌کننده برنامه «یکشنبه سبز» هستم که درباره محیط ‌زیست و طبیعت است.


البرز مفاخر‌پرور است

یکی از اعضای ستاد برگزاری بزرگداشت مفاخر شهر کرج می‌گوید: در البرز مفاخر شاخص و نامی‌ای سکونت دارند که در عرصه‌های مختلف برای شهر و کشور زحمات زیادی را متحمل شده‌ و آثار ارزشمند و گرانقدری خلق کرده‌اند. خیلی از این بزرگواران در تمام دوران کاری با عشق قدم برداشتند و بی‌چشمداشت برای مردم و با مردم بودند. 

«اعظم بیدگلی» اضافه می‌کند: برگزاری چنین مراسمی هدیه‌ای کوچک از طرف مردم مسؤلان برای آنهاست. ما نیز قصد داریم از این طریق قدردان آنهایی باشیم که عمر گرانمایه خود را صرف اهداف فرهنگی و هنری 
کردند. وی ادامه می‌دهد: تجلیل و بزرگداشت مفاخر حس تعلق شهروندی در بین شهروندان ایجاد می‌کند و آنها متوجه می‌شوند که در شهری زندگی می‌کنند که بزرگان بنامی دارد.

وی می‌گوید: بعد از مراسم «صدای دیدنی» که ویژه استاد جلال مقامی بود با توجه به پیشینه «بهروز رضوی» و « فرهنگ جولایی» تصمیم گرفتیم مراسم بعدی بزرگداشت این دو هنرمند باشد. بدون شک تعداد مفاخر استان بسیار زیاد است و امیدواریم با مساعدت مسئولان شهری، بتوانیم این راه را ادامه بدهیم. همچنین درصددیم بانکی از اطلاعات هنرمندان البرز فراهم کنیم تا شناسایی این عزیزان راحت‌تر باشد.

این تهیه‌کننده می‌افزاید: به هرحال برگزاری چنین مراسمی که در سطح ملی است مشکلات خاص خود را دارد که خوشبختانه با همراهی مدیریت شهری، همه چیز به خوبی پیش رفته است و به واسطه این برنامه، برترین‌های ایران در حوزه فرهنگ و هنر در کرج حضور خواهند داشت؛ به همین دلیل همه دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل راه‌ها و مشکلات نهایت همکاری و مشارکت را داشتند.

وی در ادامه در مورد سختی‌هایی اجرای برنامه می‌گوید: بار اصلی بر دوش ستاد برگزاری است. هر ستادی در هر حوزه‌ای تلاش می‌کند تا به بهترین نحو از عهده مسئولیت بربیاید.
وی درمورد اطلاع‌رسانی بزرگداشت مفاخر استان می‌گوید: اخبار از طریق خبرگزاری‌های رسمی به اطلاع عموم مردم رسید؛ همین‌طور از تبلیغات محیطی و پتانسیل فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی این برنامه استفاده کردیم


رویداد‌های ملی برای شهر هویت‌سازند

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج می‌گوید: در راستای تکریم سرمایه‌های انسانی، مدیریت شهری کرج برنامه تجلیل از مفاخر و بزرگان عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی را در نظر گرفته است تا با ایجاد همدلی در همه نهادها، چهره‌های ملی ساکن در کرج را تکریم و به شهروندان خود معرفی کند؛ از این رو در راستای افزایش احساس تعلق مردم به شهر و حس ارزشمند کرجی بودن بر آن شدیم تا چهره‌های کرجی را که محبوبیت ملی دارند و در عرصه‌های مختلف به خوبی درخشیدند، معرفی کنیم، زیرا آنها در سال‌های گذشته خدمات شایانی در حوزه فرهنگ و هنر در کشور انجام دادند.

«احمد خیری» می‌افزاید: برای تکمیل بانک اطلاعاتی و شناسایی بیشتر مفاخر تلاش کردیم تا چهره‌های مطرح و نام‌آشنا را معرفی کنیم. با این تدبیر از «جلال مقامی» چهره ماندگار هنر دوبلور شروع کردیم و به این ترتیب از سایر هنرمندان تجلیل و بانک اطلاعاتی تکمیل خواهد شد.

وی می‌گوید: 20 دی با حضور هنرمندان برجسته از سراسر کشور رویداد ملی «موج صدا» به میزبانی تالار شهیدان نژادفلاح برای تجلیل از «فرهنگ جولایی» و «بهروز رضوی» برگزار می‌شود. این نوع رویدادهای بزرگ برای شهر کرج هویت‌ساز هستند و می‌توانند برای نسل جوان الگوهای بی‌نظیری باشند که در معرفی بهتر و شایسته‌تر کرج در عرصه‌های ملی بسیار موثر است.


سوابق فعالیت هنری بهروز رضوی

«بهروز رضوی» فعالیتش را از موسیقی و ساز دهنی شروع کرد، بعدها به تهران آمد و وارد رادیو شد. جنس صدایش او را در گویندگی و دوبله بسیار به شهرت رساند.
وی گوینده، مجری و فعال در زمینه تئاتر و تلویزیون است و همکاری خود را با رادیو در سال 47 به عنوان گوینده آغاز کرد. او روایت مجموعه مستند ایران را بر عهده داشته است. بهروز رضوی برادر عاطفه رضوی دیگر بازیگر و چهره‌پرداز ایرانی است که در فیلم‌های «نجات‌یافتگان»، «آبادانی‌ها»، «شعله‌های خشم»، «دادستان»، «شانس زندگی»، «یک‌بار برای همیشه»، «آب را گل نکنید» و... نقش‌آفرینی کرده است. رضوی در سال 69 با مهران مدیری در چند تئاتر بازی کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید