• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43325
+
-

پاوان افسر، بازیگر بانوی عمارت درباره تجربه بازی در این سریال می‌گوید

تماشاگر من را در این نقش پذیرفته است

تماشاگر من را در این نقش پذیرفته است


سریال «بانوی عمارت» بازیگران و چهره‌های زیادی دارد که خیلی‌هایشان را می‌شناسیم و پیش از این در کارهای دیگر دیده‌ایم و خیلی‌ها هم برای نخستین بار جلوی دوربین آمده‌اند. اما پاوان افسر، بازیگر نقش پروین همسر میرزا اسد، یکی از بازیگرانی است که پیش‌تر هم در تلویزیون دیده شده اما این‌بار با گریم و ظاهری متفاوت در یک نقش تاریخی ظاهر شده است. متولد 1363است و بیشتر در تئاتر فعالیت می‌کند، اما این روزها یکی از چهره‌هایی است که در تلویزیون خوش درخشیده است.


  2 سریالی که پیش از این از شما دیده بودیم هر دو اجتماعی و با موضوعات روز بود. حالا در یک سریال تاریخی دیده می‌شوید. بازی در بانوی عمارت چه تفاوت هایی نسبت به کارهای دیگرتان داشت؟‌
البته من کار تصویر زیاد داشته‌ام. خیلی فیلم کوتاه بازی کرده‌ام اما در تلویزیون کمتر حضور داشته‌ام. کار کردن با آقای حمیدنژاد را خیلی دوست داشتم. بازی کردن در کار تاریخی چیزی نیست که در دوران کاری هر بازیگری به راحتی اتفاق بیفتد. ممکن است خیلی کم پیش بیاید و من خوشحالم که این فرصت برایم پیش آمد.


  کار در یک پروژه تاریخی سخت نبود؟
 آقای حمیدنژاد می‌دانند چه می‌خواهند و چه‌کار می‌کنند و برای همین کار در این پروژه سخت نبود. ایشان برای نقشم خیلی راهنمایی‌ام کردند. چند کتاب به من معرفی کردند و من مطالعه کردم. خیلی هم عکس‌های آن دوران را دیدم. هرچند عکس‌ها هیچ ربطی به آنچه در سریال می‌بینید ندارد، چون عکس‌هایی که از زن‌های قاجار بیشتر منتشر شده، ظاهر متفاوت و ویژگی‌های خاصی دارند. آقای حمیدنژاد خیلی آگاهانه انتخاب کردند که گریم لزوما به آن شکل نباشد. معتقدند که مدیوم تصویر تفاوت دارد و نمایش عین آن چیزی که بوده جذابیتی نخواهد داشت و ما تصویرسازی آگاهانه انجام می‌دهیم. گریم و لباس خیلی در قالب نقش فرد اثر دارد. با شناختی که آقای حمیدنژاد از کاراکتر به من دادند در این کار اذیت نشدم.


  با توجه به گریمی که دارید تماشاگران کمتر شما را شناخته‌اند که همان بازیگر سریال «زیرپای مادر» هستید. اما اطرافیان که می‌دانند چه نظری داشتند؟‌
نمی‌دانم مخاطب چقدر صادق است اما به هر حال نقد زیادی از اطرافیانم نگرفته‌ام. احساس می‌کنم من را قبول کرده‌اند ولی هیچ شباهتی به‌خودم ندارم. حتی دوستانم هم من را نمی‌شناختند و این برای من جذاب است که با خودم تفاوت داشته باشم. کامنت‌های خوبی گرفتم؛ به‌ویژه در اینستاگرام. به‌نظر می‌رسد مردم من را در این نقش پذیرفته‌اند.


  چهره شما در تصاویر و فیلم‌های مختلف خیلی تفاوت دارد. هرجایی یک شکلی هستید و این برای مخاطب هم جالب است.
خیلی قیافه‌ام تغییر می‌کند. به قول دوستان، ‌گریم‌خور صورتم خوب است. در بانوی عمارت هم با آن ابروهای قاجاری و حجاب کاملی که داشتم خیلی تغییر کرده بودم. آقای حمیدنژاد هم به من اعتماد کردند و با همین چهره من را پذیرفتند. مردم به چهره آدم عادت می‌کنند. من با همین چهره نقش دختر دهاتی را بازی کرده‌ام. وقتی بازیگر در نقشی جا بیفتد و خوب از پسش بربیاید این چیزها موضوع مهمی نیست.


  الان مشغول چه کاری هستید؟‌
بازی در فیلم سینمایی آقای سروش صحت.


  دوست دارید با چه کارگردانانی کار کنید؟
قطعا کارگردان‌های زیادی هستند که دوست دارم با آنها کار کنم که الان حضور ذهن ندارم. اما کارکردن با آقای صحت را خیلی دوست داشتم که حالا امکانش پیش آمده. آقای صحت یکی از دلایلی بود که باعث می‌شد سریال طنز نگاه کنم. کار با آقای فتحی را هم خیلی دوست دارم. آقای اسعدیان وآقای عیاری هم از کارگردانانی هستند که دوست دارم با آنها کار کنم.


  با توجه به اینکه رشته تحصیلی‌تان هم غیرمرتبط با بازیگری است، چه آموزش‌هایی دیده‌اید که توانستید وارد این کار شوید؟‌
دوره‌های آزاد بازیگری را گذرانده‌ام و در کنار اساتیدی مانند پانته‌آ پناهی‌ها، حسن معجونی، هومن سیدی و وحید جلیلوند آموزش دیده‌ام. 4سال تئاتر کار کرده‌ام با آقای معجونی، ‌آقای مساوات و یوسف باپیری. همزمان با کار تصویر کار در تئاتر را هم ادامه داده‌ام و هنوز هم تئاتر کار می‌کنم.


   در بازیگری چه هدفی را دنبال می‌کنید؟‌می‌خواهید به چه چیزی برسید؟‌
هیچ بازیگری نیست که وقتی کارش را شروع کرده، دوست نداشته باشد در بهترین جای ممکن قرار بگیرد. قطعا من هم دوست دارم موفق باشم و نقش‌هایی را که دوست دارم، بازی کنم و در سینما و تئاتر پیشرفت داشته باشم. کار بازیگری را در سنی بالاتر از بقیه شروع کردم اما آگاهانه انتخاب کردم و خیلی زیاد دوستش دارم. هر تلاشی انجام می‌دهم تا به آنچه می‌خواهم برسم و موفق باشم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید