• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43324
+
-

تیپولوژی دیگر بازیگران امسال

آن صورتک‌های دیگر

علاوه بر 5ستاره‌ای که به شکل مفصل به تیپ و ظاهرشان پرداختیم، 5بازیگر سرشناس دیگر هم هستند که تیپ و قیافه آنها را به‌طور مختصر مرور می‌کنیم.

 پارسا پیروزفر

 بی‌حسی موضعی



پارسا پیروزفر امسال با فیلمی از حسین مهکام احتمالا در جشنواره حاضر خواهد بود، آن‌هم با تیپ و گریمی بسیار متفاوت. او موهای لخت و فرق وسط باز شده‌اش را همچنان با خودش دارد، منتها تفاوتی که در چهره‌اش ایجاد شده به سبیلی برمی‌گردد که برایش طراحی کرده‌اند؛ یک سبیل دسته دوچرخه‌ای البته نه از نوع پر‌پشتش. همین سبیل کلی قیافه پیروزفر را متفاوت کرده است.

حمید فرخ‌نژاد

 سمفونی نهم و یک سامورایی در برلین



از حمید فرخ‌نژاد 2تا فیلم به هیأت‌انتخاب ارائه شده؛یکی« سمفونی نهم» و دیگری « یک سامورایی در برلین». انتخاب اولی تقریبا قطعی است اما دومی بعید است جزو 24فیلم منتخب بخش مسابقه باشد. در فیلم سمفونی نهم که محمدرضا هنرمند آن را ساخته، فرخ‌نژاد نقش یک نویسنده را دارد که خودش را در قامت قهرمان‌هایی که می‌نویسد می‌بیند، برای همین او را در این فیلم با چند گریم می‌بینیم. اما گریم اصلی‌اش که همان نویسنده است،کاراکتری است با موهای پریشان نقره‌ای که ریش و سبیل هم ندارد . گریم او در فیلم «سامورایی در برلین» کاملا خفن است؛موهای بلندی دارد که سامورایی طور آن را می‌بندد. روی گردنش یک اژدها تتو شده و ریش  وسبیل بسیار پرپشتی دارد که البته رد سبیل‌ها در بین انبوه موهای ریش خودنمایی می‌کند. برای او همچنین دندان خرگوشی هم گذاشته‌اند.

جواد عزتی

 رد خون، پیلوت، جان‌دار و ما همه با هم هستیم



جواد عزتی هم از بازیگران پرکار جشنواره امسال است. در «رد خون» که قسمت دوم « ماجرای نیمروز» است همان شخصیت را بازی می‌کند و قاعدتا گریمش همانی است که در قسمت اول فیلم دیدیم. در فیلم  «پیلوت» نقش جواد جدی است؛ یک جوان از طبقه متوسط با همان تیپ و قیافه آشنا، موهای متوسط که بالا داده شده و کمی هم فکلی است و یک ته‌ریش و سبیل یواش. در فیلم « جان دار» هم گریمش نزدیک به همین فیلم  پیلوت است با این تفاوت که آرایش موهایش کمی فرق دارد. اینجا هم موها بالا زده شده، اما از فکل خبری نیست. عزتی در کمدی « ما همه با هم هستیم» نقش کمک خلبان را بازی می‌کند. موهای کوتاه با ریش و سبیل که البته مدل ریش‌اش لنگری است.

هادی حجازی‌فر

رد خون و ژن خوک



او هم مثل جواد عزتی در رد خون ایفاگر همان کاراکتر فیلم ماجرای نیمروز است. با همان گریم و هیبت، منتها اینجا کمی گرد پیری روی محاسنش نشسته است. او در« ژن خوک» ساخته سهیل سهیلی اما با گریمی متفاوت ظاهر شده؛ ریش و سبیل خفنی دارد، از جنس ریش و سبیل خلافکارها. موهایش فر است و کوتاه. پوشش او هم مثل خلافکارهاست؛ سوییشرت طرح دار کلاهدار با یک شلوار شش‌جیب گل و گشاد.

هومن سیدی

 طلا



در فیلم پرویز شهبازی که نامش «طلا» است نقش اصلی را دارد. او البته قرار بود در فیلم  «شبی که‌ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار هم نقش اصلی را بازی کند که در آخرین لحظات انصراف داد. قرار بود نقش برادر عبدالمالک ریگی را بازی کند؛ یعنی عبدالحمید که دختری از شهر قم را به‌عنوان همسر انتخاب می‌کند. سیدی در آخرین روزهای پیش‌تولید از این پروژه انصراف داد و هوتن شکیبا جایگزینش شد. اما  درفیلم  طلا او گریم منحصر به‌فردی ندارد. آرایش موهایش مطابق با مدل امروزی است؛ بغل‌ها کوتاه و روی مو بلندتر. ریش و سبیل کاملی دارد که البته ریش‌هایش را از زیر گونه خط انداخته تا چهره‌اش کمی متفاوت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید