• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43239
+
-

عربستان مدیر شبکه العربیه را برکنار کرد

عربستان مدیر شبکه العربیه را برکنار کرد


سال میلادی جدید با تغییراتی اساسی برای شبکه العربیه، مهم‌ترین رسانه عربستان سعودی آغاز شد. ترکی الدخیل، مدیرکل مجموعه العربیه با حکم ابراهیم بن‌ولید از سمت خود برکنار شده و نبیل الخطیب، روزنامه‌نگار و نویسنده فلسطینی جایگزین او شد؛ شخصی که البته به‌نظر می‌رسد قرار است برنامه‌های مدیریتی عبدالرحمن الراشد، مدیرکل اسبق مجموعه العربیه را در این سازمان اجرایی کند. همچنین برای نخستین‌بار شورای سردبیری مشترکی برای مدیریت شبکه‌های العربیه و الحدث تاسیس شده که مدیریت آن مستقیما به شیخ راشد واگذار شده است.

مدیریت ترکی الدخیل بر مجموعه العربیه همزمان با قدرت گرفتن محمد بن‌سلمان در عربستان آغاز شد. از او به‌عنوان یکی از چهره‌های مهم در حلقه ارتباطی ولیعهد ابوظبی با محمد بن‌سلمان یاد می‌شود و ممکن است بعد از ترک مجموعه العربیه به‌عنوان سفیر عربستان در امارات به فعالیت خود ادامه دهد.

تمام اینها در حالی است که عربستان سعودی از اواسط سال 2017در معرض جنگ رسانه‌ای شدیدی قرار گرفته است که عملا در آن بازنده بوده؛ به‌گونه‌ای که چهره این کشور و ولیعهد آن در سطح جهانی تا اندازه قابل توجهی آسیب دیده است.

روزنامه الریاض در این زمینه نوشته است: بازگشت شیخ راشد و تیم مدیران او به مجموعه العربیه می‌تواند نقش مثبتی در تغییر معادلات این جنگ رسانه‌ای داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید