• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42753
+
-

روی خط فجر

فرصتی برای هنرمندان جوان 

بیش از 40روز به آغاز سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باقی مانده و در این روزها یکی از اخبار اعلام شده، حضور 22نمایش در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای ایران است. به گزارش همشهری، این گروه‌ها توسط نسیم ادبی، کیومرث مرادی و محمد مساوات انتخاب شدند و براساس فراخوان این دوره بخش مسابقه ایران (یک) ویژه‌ هنرمندان خلاقی طراحی شده که تاکنون فرصت و مجال کمتری برای معرفی آثارشان داشته‌اند.
نکته قابل تامل این است که در این بخش، دست‌اندرکاران جشنواره برای پایان‌نامه‌های دانشجویان تئاتر و برگزیدگان تئاتر دانشگاهی امکانی قائل شدند تا این هنرمندان بتوانند آثارشان را بدون داشتن اجرای عمومی شرکت دهند و باید دید این بخش در جشنواره تا چه اندازه می‌تواند رضایت کارگردانان جوان و مخاطبان جشنواره را به‌دست آورد. از میان 22نمایش اعلام شده در این بخش 18اثر از تهران و مابقی از شهرهای رشت و شهرکرد بوده و 2اثر نیز متعلق به مشهد است. همچنین به اسامی اعلام شده سهمیه آثار مهمان و استانی افزوده خواهد شد. این دوره از جشنواره کار خود را از 22بهمن آغاز و تا 4اسفند ادامه خواهد داد.

  نگاه اولی‌های فیلم فجر


جشنواره فیلم فجر هم 10فیلم را در بخش نگاه نو انتخاب و اسامی آن را اعلام کرده است. هر چند همیشه انتخاب فیلم‌ها از سوی هیأت انتخاب منتقدانی داشته، با این حال قرار است در این دوره از جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر، کارگردانانی چون همایون غنی‌زاده، میلاد صدرعاملی، پولاد کیمیایی، جواد رضویان، مسعود بخشی، آرش لاهوتی، ‌تورج اصلانی، رضا زهتابچیان، حسین امیری‌دوماری ، پدرام پورامیری و مهدی علی‌میرزایی به رقابت بپردازند. احمد امینی، محمدعلی حسین‌نژاد، حسن خجسته، شاهرخ دولکو، بهروز شعیبی، حسین کرمی و رضا مقصودی انتخاب فیلم‌های بخش نگاه نو را عهده‌دار بودند.

  انتخاب آثار تجسمی فجر تا 24دی ماه



مرحله انتخاب آثار راه‌یافته به نمایشگاه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ۱۰ رشته هنری از پنجم دی آغاز شده و تا ۲۴ دی ماه ادامه دارد. در این دوره از جشنواره بیش از 13هزار اثر از سوی 5هزار و 700 نفر ارسال شده است. فرایند انتخاب آثار برای شرکت در نمایشگاه آثار مسابقه این رویداد که از ۵ بهمن‌ماه تا ۱۵ اسفند در مؤسسه صبا برپا می‌شود، آغاز شد. انتخاب آثار در رشته‌های مختلف همچون مجسمه، خوشنویسی، نگارگری و سرامیک، کاریکاتور، تصویرسازی، عکاسی و گرافیک توسط هیأت انتخاب‌های جداگانه بررسی می‌شود. دبیر یازدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر ابراهیم حقیقی است و این جشنواره از پنجم بهمن آغاز و تا 15اسفند‌ماه ادامه دارد.(همشهری)










 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :