• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41493
+
-

82درصد علت مرگ‌ها در کشور بیماری‌های غیرواگیر است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۸۲درصد مرگ‌ها در سال۲۰۱۷ در کشور به‌علت بیماری‌های غیرواگیر بوده است، گفت: مطالعه سلامت مادران و کودکان آغاز شده و زیرساخت مهمی برای حوزه تحقیقات خواهد بود.
رضا ملک‌زاده در چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید تهران برگزار شد، گفت: براساس مطالعه GBD که توسط ۳۵۰۰ محقق در دنیا در حال انجام است و حدود ۲۰۰ ایرانی نیز در این مطالعه مشارکت دارند، شاخص‌های مختلفی همچون امید به زندگی و سطح سلامت کشورها مورد بررسی قرار گرفته و بر همین اساس امید به زندگی، در میان زنان ایرانی به حدود ۸۰ سال و در مردان به 4/76 سال رسیده است که نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌کردیم امروز وضعیت بهتری داریم.
وی افزود: مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان نیز براساس این تحقیق در کشور ما مشخص شده که کاهش یافته و این موضوع از افتخارات نظام سلامت ایران است و با وجود جنگ تحمیلی، تحریم‌های دشمنان، حوادث طبیعی و سایر مشکلات توانسته‌ایم به این وضعیت خوب در منطقه در حوزه سلامت برسیم.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه بیماری‌های اسهالی حدود صفر شده و مرگ‌ومیر مادران باردار به‌شدت کاهش یافته است. البته برای اینکه در زمینه کاهش بیشتر بیماری‌های نوزادی موفق شویم به امکانات بیشتری نیاز 
داریم.
ملک‌زاده اعلام کرد: در سال ۲۰۱۷، ۳۸۰ هزار مرگ در ایران داشتیم که ۷ درصد آن مربوط به مادران و کودکان، ۱۱ درصد مربوط به حوادث و تروماها و ۸۲درصد به‌علت بیماری‌های غیرواگیر بوده است و این نشان می‌دهد که نقش متخصصان کودکان در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بسیار مؤثر است.(وبدا)

این خبر را به اشتراک بگذارید