• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41266
+
-

نمایشگاه ماکت استادیوم‌های میزبان جام‌جهانی2022



فدراسیون فوتبال قطر نمایشگاه ماکت‌های استادیوم‌های ورزشی میزبان جام جهانی 2022را برپا کرد. درحالی‌که نزدیک به 4سال تا برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال 2022 قطر زمان باقی مانده، فدراسیون فوتبال این کشور به‌منظور معرفی استادیوم‌های میزبان این بازی‌ها، نمایشگاهی برپا کرد که در آن ماکت‌های مینیاتوری استادیوم‌ها به نمایش گذاشته شد. کلیه ماکت‌ها با جزئیات دقیق طراحی شده و مشخصات کامل آنها نیز ذکر شده است. البته برخی از این استادیوم‌ها هنوز در مراحل ساخت هستند. حتی برخی از استادیوم‌ها قرار است در مناطقی ساخته شوند که هنوز شهری در آن منطقه وجود ندارد و به همین منظور در کنار این استادیوم‌ها کلیه امکانات شهری نیز احداث خواهد شد. مشخصات استادیوم‌های ورزشی براساس زیر است:
استادیوم لوسیل 80هزار نفر گنجایش (محل برگزاری افتتاحیه و فینال بازی‌ها)
گفتنی است؛ این استادیوم در حال ساخت است و بعد از بازی‌ها به مرکز تجاری تبدیل می‌شود.
استادیوم الوکره 40هزار نفر گنجایش  / استادیوم اسبایر 40هزار نفر گنجایش
استادیوم البیان 40هزار نفر گنجایش که پیش از این 20هزار نفر گنجایش داشته و بعد از جام‌جهانی نیز به همان ظرفیت 20هزار نفری بازگردانده می‌شود. 
استادیوم الثمامه 40هزار نفر گنجایش / استادیوم راس ابو عبود 40هزار نفر گنجایش / استادیوم التعلیمیه 40هزار نفر گنجایش / استادیوم الخور 60هزار نفر گنجایش.
 ناصر الخاطر معاون دبیرکل کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کنفرانس خبری این نمایشگاه و در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری ورزشی درباره تاثیر برگزاری بازی‌های جام جهانی در خاورمیانه گفت:« این اولین مسابقات جام جهانی است که کشورهای شمال آفریقا، خاورمیانه و حتی ترکیه را به طور مستقیم درگیر می‌کند. تا پیش از این مردم دنیا وقتی به خاورمیانه سفر می کردند ایرانی ها را فوتبالدوست می‌دانستند. اما بعد از برگزاری این بازیها متوجه می شوند که عرب ها نیز علاقه زیادی به فوتبال دارند. این بهترین فرصت برای ماست تا فرهنگ خودمان را به دنیا معرفی کنیم و نشان دهیم که چقدر به فوتبال علاقه داریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید