• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41270
+
-

صف کشی ستارگان فرنگی در اردبیل

صف کشی ستارگان فرنگی در اردبیل

پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه در شهر اردبیل برگزار خواهد شد. حضور 7تیم خارجی برای شرکت در این مسابقات قطعی شده است و 3تیم بیمه رازی، سینا صنعت ایذه و منتخب اردبیل به‌عنوان نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.
  ستاره‌های جهان در اردبیل 
تیم‌های روسیه، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، اوکراین، قرقیزستان و صربستان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.داور استفانک و ویکتور نمس- کشتی‌گیران مطرح صربستانی- در ترکیب این تیم در رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان به میزبانی اردبیل حضور خواهند داشت. تیم کشتی فرنگی صربستان با نفرات مطرح خود در پنجمین دوره رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان حضور خواهد یافت. بر این اساس داور استفانک (قهرمان المپیک و جهان در وزن ۷۲ کیلوگرم)، ویکتور نمس(دارنده مدال طلا و برنز جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم) و الکساندر ماکسیموویچ(دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم) از نفرات مطرح و عنوان‌دار تیم صربستان برای حضور در این مسابقات هستند.پیش از این نیز ترکیه اعلام کرد با عنوان‌داران خود در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. حضور تیم روسیه در این رقابت‌ها نکته حائز اهمیتی است چراکه روس‌ها تا به حال، حاضر به شرکت در باشگاه‌های جهان در رشته آزاد نشده بودند ولی در رشته فرنگی دومین حضورشان در باشگاه‌های جهان را تجربه خواهند کرد.
  بیمه رازی با توپ پر می‌آید 
رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان از سطح بالایی برخوردار نبود و همین مسئله سبب شد تا انتقادات بسیاری به این مسابقات شود. بیمه رازی تنها تیمی بود که در این رقابت‌ها از 2کشتی‌گیر روس بهره برده بود و سایر نفراتش اعضای تیم ملی ایران بودند. در نهایت تیم بیمه رازی قهرمان رقابت‌های آزاد شد تا سومین قهرمانی خود را در بابل جشن بگیرد. در رشته فرنگی هم تیم بیمه رازی با به خدمت گرفتن کشتی‌گیران سرشناس سعی دارد قهرمانی آزادکاران را تکرار کند. حسن رنگرز- سرمربی تیم بیمه رازی- تقریبا تمامی کشتی‌گیران سرشناس ایران را در ترکیب تیم خود دارد و باتوجه به پیشینه این مسابقات قهرمانی برای تیم بیمه رازی دور از دسترس نخواهد بود. تیم سینا صنعت ایذه دیگر تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌هاست که طی چند سال اخیر نمایش آبرومندانه‌ای در لیگ ایران داشته است. این تیم با بهره‌گیری از کشتی‌گیران بومی توانسته طی سالیان اخیر جدی‌ترین رقیب تیم بیمه رازی باشد ولی در رقابت‌های باشگاه‌های جهان برای جلوگیری از راهیابی دو تیم ایرانی به فینال مسابقات تیم بیمه رازی و سینا صنعت در یک گروه قرار خواهند گرفت که خیلی زود تماشاگران شاهد یک فینال زودرس خواهند بود. تیم منتخب اردبیل هم قرار است با بومی‌های همان منطقه تشکیل شود تا هم تماشاگران برای حضور در سالن مسابقات ترغیب شوند و هم اینکه جوانان برای روی آوردن به رشته کشتی تحریک شوند که این اتفاق می‌تواند اثرات مثبتی طی سالیان آینده برای کشتی این منطقه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید