• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41205
+
-

بحران‌آب زیرگلوی مجلس

بعد از استعفای نمایندگان استان اصفهان، نمایندگان 3‌ استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه نامه‌ای برای شورای امنیت آماده کرده‌اند

مجلس
بحران‌آب زیرگلوی مجلس

بعد از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به آنچه بی‌اعتنایی به بحران آب این استان خوانده‌اند، نمایندگان 3 استان دیگر در حال تهیه نامه‌ای برای سران قوا و شورای‌عالی امنیت ملی درباره بحران آب این استان‌ها هستند. اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: نمایندگان استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد معتقدند موضوع آب نباید تنها محدود به یک استان شود، باید شرایط تمامی استان‌ها در مورد آب درنظر گرفته شود تا مردم ضرر نکنند. پیش‌تر 19نفر از نمایندگان استان اصفهان به بهانه بی‌اعتنایی به مسئله آب استانشان در بودجه سال 98 استعفا داده بودند.
در نامه استعفای نمایندگان استان اصفهان آمده است: «آقای رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود احیای رودخانه زاینده‌رود را اعلام کرده بود اما از احیای آن که سال‌ها می‌گذرد که هیچ، سازمان برنامه و بودجه حتی از تخصیص ردیف بودجه برای تامین آب شرب هم خودداری کرده است». این برای نخستین‌بار نیست که مسئله بحران آب در مجلس به استعفای جمعی از نمایندگان یا اعتراض دسته‌جمعی آنان منجر می‌شود. در مجلس نهم جمعی از نمایندگان چهارمحال و بختیاری با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی که در جایگاه هیأت رئیسه پهن کرده بودند، نسبت به حفر تونل بهشت‌آباد اعتراض داشتند؛ اقدامی که باعث شد در آن مقطع محمد‌تقی رهبر، نماینده وقت اصفهان اعلام کند پلاکارد‌نویسی در‌ شأن مجلس نیست، اختلاف ایجاد‌کردن بین مردم 2 استان به هر شکلی غیرقابل‌قبول است و وزارت نیرو باید مسئله آب را مدیریت کند. در سال 92 نیز جمعی از نمایندگان خوزستان در اعتراضی مشابه از سمت نمایندگی خودشان استعفا کرده بودند.
 اردشیر نوریان گفت: مسائل مرتبط به آب باید در جلساتی با حضور کارشناسان بررسی شود، قطعا نمی‌توان با برخی ‌رفتارها مسائل را به‌گونه‌ای پیش برد که نتایج آن برای کشور مشخص نباشد. باید در فضای توأم با آرامش و بدون جار و جنجال موضوع را پیگیری کرد.
صبح دیروز نمایندگان مستعفی استان اصفهان به دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان رفتند و برخی از مردم اصفهان و کشاورزان نیز پشت در دفتر امام جمعه در حمایت از نمایندگان تجمع کردند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد سالک در جمع مردم و کشاورزان اصفهانی که به حمایت از استعفای آنها تجمع کرده بودند، با اشاره به غیبت نمایندگان اصفهان در مجلس، گفت: مشکلی نیست. صندلی‌ای که برای مردم کار نکند، به درد ما نمی‌خورد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید قانون ۹‌ماده‌ای مصوب شورای‌عالی آب اجرایی و سهم حقابه‌داران پرداخت شود، این تعهد قانونی دولت جمهوری اسلامی است. 19نماینده اصفهان در اعتراض به آنچه بی‌اعتنایی به بحران آب اصفهان نامیده‌اند، استعفای خود را از نمایندگی مجلس اعلام کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید