• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41200
+
-

کافه مجلس

    انتقاد از اختاپوس‌ها
سید قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه «برخی مانند اختاپوس در قالب بخش خصوصی روی جمهوری اسلامی افتاده‌اند» گفت: هنگامی هم که فشاری بر آنها وارد شود می‌گذارند و می‌روند و خانواده‌ آنها هم در کشورهای دیگر تحصیل می‌کنند. کجایند آن مردمی که در این انقلاب نقش داشتند؟ به گزارش ایسنا وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چه دلیلی دارد که یک پالایشگاه مهم بعد از پالایشگاه آبادان در کرمانشاه فروخته شود. اگر فساد نیست چرا تحقیق و تفحص آن دنبال نمی‌شود. مگر می‌شود یک فرد، یک کالای اساسی را مانند نفت در دست داشته‌ باشد.

    موضوعات تخصصی در تریبون‌های غیرتخصصی
طیبه سیاووشی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با انتخاب درباره طرح برخی موضوعات مثل فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام در تریبون‌های نمازجمعه گفت: متأسفانه این مباحث از تریبون‌هایی مطرح می‌شود که تریبون‌های تخصصی این حوزه نیست. شورای فضای مجازی، وزارت ارتباطات و کسانی که به نوعی دست‌اندرکار این فضا هستند اگر مباحث را کارشناسی کرده و ساده‌تر از تریبون‌های دیگر به گوش مردم برسانند، قطعا تأثیر مثبتی خواهد داشت. او گفت: این صحبت‌ها قاعدتا تأثیر مثبتی روی مردم ندارد و جز اینکه برای مردم سؤال شود که این چه قضیه‌ای است که به این شکل مطرح می‌شود، نتیجه دیگری ندارد؛ به‌ویژه آنکه این موضوع و دستاوردهای پیام‌رسان‌های داخلی هم برای مردم مبهم است.

    تذکر زیست‌محیطی به رئیس‌جمهور
جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد به اتفاق 9نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور که خبر آن را فارس منتشر کرد، عنوان کردند که دلیل بی‌تفاوتی مسئولین و دستگاه‌های متولی در رابطه با عدم‌جلوگیری از قلع و قم و تاراج درختان مناطق غرب کشور و جنگل‌های زاگرس توسط عده‌ای سودجو چیست.

    آقایان رفتند؛ آقازاده‌ها آمدند
نماینده مردم میانه در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصولتی هستیم که به‌گونه‌ای دهن‌کجی و سوءاستفاده از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی بوده و تداعی‌گر این مسئله است که آقایان رفتند و آقازاده‌ها آمدند؛ تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم. به‌گزارش خانه ملت، یعقوب شیویاری افزود: در برخی وزارتخانه‌ها بازنشستگان به‌عنوان مشاور منصوب و شغل سابق را انجام می‌دهند که نوعی دور زدن قانون است. افراد فاقد تجربه تا سمت معاون وزیر نیز پست گرفته‌اند که لازم است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات با بازرسی‌های فوری در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان فعال‌تر باشند.

     با همه‌پرسی چه مشکلاتی حل می‌شود؟
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اخیراً مصطفی کواکبیان از نامه نمایندگان اصلاح‌طلب به رهبری برای برگزاری همه‌پرسی خبر داده است، به ایرنا گفت: اطلاع ندارم، اما بسیاری از ظرفیت‌های قانون اساسی و قوانینی که مصوب کرده‌ایم را وزارتخانه‌ها اجرا نکرده‌اند. ما اگر می‌توانستیم همین را اجرا کنیم، امروز شاهد رانت، زمین‌خواری، پولشویی، قاچاق و رشوه نبودیم. ما این قوانین را رها کردیم و امروز می‌خواهیم با همه‌پرسی مشکلات را حل کنیم. با همه‌پرسی این مشکلات حل می‌شود؟ ما اگر اجرای قوانین موجود را پیگیری کنیم، می‌توانیم مانع از وقوع اتفاقاتی که من گفتم، شویم، اما نکردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید