• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 دی 1396
کد مطلب : 4073
+
-

رایزنی شورای شهر با مالکان خانه نیما برای حفظ میراث فرهنگی تهران

میراث فرهنگی
رایزنی شورای شهر با مالکان خانه نیما برای حفظ میراث فرهنگی تهران

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از رایزنی شورای شهر تهران با مالکان خانه نیما یوشیج برای حفظ این خانه خبر داد.

حسن خلیل آبادی با اشاره به بازدید صبح دیروز خود از خانه نیما یوشیج که به تازگی با حکم دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خارج شده است به ایسنا، گفت: جلسه‌ای با حضور نماینده مالکان و شهرداری منطقه داشتیم و قرار شد راهکارهایی برای ماندگاری خانه نیما یوشیج اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه نیما پدر شعر نو است و حق زیادی بر گردن ادبیات کشور دارد، گفت: امیدواریم با توافقات انجام شده این خانه به‌عنوان یک محل فاخر تثبیت شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه از سال 80خانه نیما در اختیار سازمان میراث فرهنگی بوده اما هیچ اقدامی انجام نداده، گفت: سازمان میراث فرهنگی نباید در پرونده‌های اینچنینی که سعی می‌شود ملک را از ثبت ملی خارج کنند بی‌توجه باشد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه از میراث فرهنگی می‌خواهیم که پرونده ثبت مجدد این خانه را به جریان بیندازد، افزود: از طریق شورای شهر، از شهرداری درخواست می‌کنیم با طراحی برنامه‌ای با مالکان به تفاهم برسند تا خانه نیما حفظ شود؛ هر چند هنوز رقم دقیقی از ارزش ریالی این خانه اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران شناسایی و حفظ خانه‌های تاریخی است، افزود: خانه‌های تاریخی هویت شهر و کشور هستند و نباید به سادگی آنها را از دست بدهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید