• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 دی 1396
کد مطلب : 4067
+
-

52 اثر تاریخی ایران در فهرست موقت یونسکو

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: پرونده 52 اثر تاریخی شاخص کشور برای ثبت جهانی در یونسکو در فهرست موقت این سازمان قرار گرفت. 

محمدحسن طالبیان با اشاره به این موضوع که سهمیه سالانه کشور برای ثبت جهانی آثار تاریخی در یونسکو یک اثر است ولی 52 اثر تاریخی شاخص کشور برای ثبت جهانی در فهرست موقت این سازمان قرار گرفته است، به ایرنا گفت: سازمان میراث فرهنگی در حال تکمیل پرونده 50 اثر شاخص دیگر است که به‌ترتیب اولویت و توزیع استانی در فهرست موقت یونسکو قرار می‌گیرند. طالبیان تأکید کرد: علاوه بر توزیع استانی و عادلانه، شاخص‌بودن و مهم‌بودن آثار، مدیریت خوب، دخالت انسانی کمتر، داشتن زمان لازم برای مرمت و ساماندهی قبل از بازدید کارشناسان یونسکو از دیگر فاکتورها و اولویت‌های قرارگرفتن در فهرست موقت این سازمان است.

معاون میراث فرهنگی همچنین در خبری دیگر، با اعلام اینکه در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد تا درآمدهای موزه‌ها، محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی با نام و حساب اختصاصی آنها به خزانه عمومی دولت واریز شود و بدون کسر به همان بخش‌ها بازگردد، تأکید کرد: با گشایش حساب اختصاصی برای تک تک موزه‌ها و سایت‌ها، دیگر به جای بخشی از درآمد، همه درآمد به‌خود آنها بازمی‌گردد. به گفته وی، تعداد محدودی از موزه‌های کشور ( حدود 30موزه)، مانند تخت‌جمشید، حافظیه، سعدآباد و میدان نقش‌جهان دارای درآمد خوب هستند و باقی موزه‌ها باید برای اداره خود یارانه‌های دولتی دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید