• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39756
+
-

اخبار فردا

چهارشنبه  14 آذر

نبرد تاریخی در اولدترافورد - غیراز منچسترسیتی که امروز مقابل واتفورد قرار می‌گیرد، سایر بالانشین‌های جدول لیگ برتر انگلیس فردا شب مقابل حریفان‌شان بازی می‌کنند. این میان رویارویی منچستریونایتد و آرسنال مهم‌ترین مسابقه باشگاهی در بازی‌های فردا شب اروپا هم محسوب می‌شود. 2غول فوتبال انگلیس در فصل جاری روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند. منچستریونایتد با مورینیو به دور دوم لیگ قهرمان اروپا صعود کرده ولی این برای هواداران پرشمار شیاطین سرخ در سراسر جهان کافی نیست. منچستریونایتد در لیگ برتر تیم هفتم جدول است و این اتفاقی ناگوار برای تیمی است که سال‌ها در انگلیس بی‌رقیب بود. آرسنال هم پس از سال‌ها زندگی بدون آرسن ونگر را تجربه می‌کند. اونای امری- سرمربی پیشین پاری‌سن ژرمن- فصل را خوب شروع نکرد ولی به تدریج عملکرد آرسنال براساس تفکرات او شکل گرفت و حالا تیم او در رده پنجم جدول قرار دارد. امری و مورینیو شاید بخت چندانی برای قهرمان‌کردن تیم‌هایشان در این فصل نداشته باشند ولی نبرد فردا شب در اولدترافورد می‌تواند هواداران تیم‌هایشان را به آینده امیدوار کند. دیگر بازی‌های مهم فردا شب در لیگ برتر: ولورهمپتون- چلسی، برنلی- لیورپول و تاتنهام- ساوتهمپتون.



انسان امروزی روی دیوار فردا - در نمایشگاه «انقلاب تا جمهوری» آثاری از محبوبه پهلوان روی دیوار گالری فردا قرار گرفته است. این هنرمند در این نمایشگاه آخرین آثار خود را به نمایش خواهد گذاشت که بیشتر آنها فضای شهری و انسان امروزی در این فضا را ترسیم کرده است. این نمایشگاه پانزدهم آذر به پایان می‌رسد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان‌زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ مراجعه کنند.

دورهمی عکاس‌ها- قرار است انجمن عکاسان ایران با مشارکت انجمن‌های تخصصی عکاسی، هفتمین همایش «۱۰روز با عکاسان» را برگزار کند. این همایش از ۱۴ تا ۲۳ آذر‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و بخش‌های مختلفی همچون «به سوی نگاه شخصی» را شامل می‌شود. تبیین فضا و شرایط داشتن نگاه شخصی در عکاسی موضوعی است که در این بخش از همایش به آن پرداخته می‌شود. همچنین امسال یک گالری به دانشجویان عکاسی اختصاص یافته و پایان‌نامه‌های عکاسی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این همایش 10روزه فرصت مناسبی برای دانشجویان عکاسی و علاقه‌مندان به این حوزه است و می‌توانند با حضور در خانه هنرمندان از برنامه‌های متنوع آن استفاده کنند. 



رصد «ناهید» در آسمان صبحگاهی - اگر عاشق نجوم هستید و در آسمان‌ها سیر می‌کنید می‌توانید فردا (14 آذر) سیاره ناهید را به‌عنوان درخشان‌ترین جرم در آسمان مشاهده کنید. می‌توانید این سیاره را تا چهاردهم همین‌ماه در نور روز نیز دنبال کنید و از مشاهده آن لذت ببرید. سیاره ناهید نزدیک کوژ ‌ماه قرار دارد. این سیاره قبل از طلوع خورشید، از افق شرق طلوع می‌کند و درخشان‌ترین جرم آسمان صبحگاهی است. برخی نرم‌افزارهای شبیه‌ساز آسمان، به رصدگران اجازه می‌دهد عرض و طول جغرافیایی خود را تنظیم و جهت دقیق سیاره زهره را نسبت به مکان طلوع خورشید (یا موقعیت ماه) در آسمان در یک تاریخ معین مشخص کنند. ضمن آنکه نرم‌افزار Google Planetarium نیز امکان تعیین جهت دقیق اجرام را در آسمان برای رصدگران فراهم می‌کند. 



ما هیچ، ما نگاه - اگر حرفه‌ یا عشقتان عکاسی است، پس باید با هر نوع نگاه هنری و هر سبک عکاسی آشنا شوید؛ و چه راهی بهتر از سرزدن به نمایشگاه‌های عکاسی مختلف برای مشاهده تجربیات عکاسان آماتور یا حرفه‌ای و بزرگ. یکی از این نمایشگاه‌ها، نخستین نمایشگاه انفرادی عکس مصطفی نوده، عکاسی خودآموخته با جوایز و افتخارات جهانی متعدد است که از هشتم آذر آغاز شده و فردا( 14آذرماه )آخرین فرصت برای تماشای آثار مینیمالی او در گالری تم، واقع در خیابان کریمخان، ویلای شمالی، کوچه زبرجد است. نوده دارنده مدال طلای جشنواره‌هایی از سوئد و دانمارک است و همچنین روبان افتخار جشنواره پرسپکتیو آمریکا را از آن خود کرده‌است. علاوه بر این، او فینالیست جشنواره‌های 35Awards  روسیه و لنز کالچر آمریکاست. در نمایشگاه انفرادی نوده، با عنوان «ما هیچ، ما نگاه» ۲۰ عکس از عکس‌های مینیمال او به نمایش درمی‌آیند که می‌توان آنها را عکس‌هایی در ستایش زیبایی‌های کوچک زندگی دانست. 

مشق‌هایی از طبیعت - نمایشگاه آبرنگ‌های مهرنوش سیدمحسنی با عنوان «زمزمه‌طبیعت» فردا در گالری نقش جهان تهران به روز اختتامیه می‌رسد. آثار ارائه‌شده در نمایشگاه حاصل یک سال و نیم اخیر و به گفته خودش مشق‌هایی از طبیعت است؛ طبیعتی که همیشه عاشقش بوده.  نشانی نگارخانه نقش جهان: خیابان نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی ٢، پلاک 9.

این خبر را به اشتراک بگذارید