• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 8 آذر 1397
کد مطلب : 39178
+
-

افزایش 20درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

پرونده بودجه سال 1398هفته آینده در دولت بسته می‌شود و هنوز خبری از متغیرهای کلیدی اثرگذار بر منبع درآمدی دولت ازجمله قیمت نفت و ارز در سند دخل و خرج سالانه کشور منتشر نشده اما محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده در نشستی با خبرنگاران جزئیات بیشتری را اعلام کند. جدی‌ترین مسئله تعیین منابع ریالی و ارزی بر مبنای قیمت محاسباتی هر دلار آمریکا و درآمدهای نفتی دولت است که به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری درباره این مسئله به اعلام‌نظر کارشناسان بانک مرکزی و وزارت نفت موکول شده است.
نوبخت گفت: در لایحه بودجه سال آینده افزایش 20درصدی حقوق کارکنان دولت پیش‌بینی شده است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم درباره جزئیات بیشتر سند دخل و خرج سال آینده دولت، گفت: قیمت و حجم روزانه صادرات نفت ازجمله موضوعاتی است که قرار شده تا نیمه آذرماه یعنی زمان تقدیم لایحه بودجه توسط کارشناسان نهایی شود. یک هفته مانده به زمان تقدیم لایحه بودجه، هنوز تکلیف بسیاری از متغیرهای کلان ازجمله نرخ ارز در بودجه و قیمت حامل‌های انرژی روشن نیست. به‌گفته محمود واعظی، قرار شده تا یکشنبه آینده لایحه بودجه سال آینده جمع‌بندی شود. او افزود: تصمیم‌گیری درباره نرخ حامل‌های انرژی و رقم کلی بودجه در 2روز پایانی صورت می‌پذیرد و باید میزان فروش نفت و درآمد گمرکی نهایی شود. به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درخصوص افزایش یارانه نقدی در بودجه سال آینده، گفت: دراین باره بحثی نکرده‌ایم اما دولت به روش‌های دیگر این یارانه را پرداخت می‌کند و برای ارزاق و دارو ارز 4200تومانی در بودجه درنظر گرفته‌ایم. بین 13تا 15میلیارد دلار ارز 4200تومانی برای نیازمندی‌های روزمره مردم درنظر گرفته شده و این یارانه‌ای است که دولت به مردم می‌دهد. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم اعلام کرد: یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده این است که با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم، به معیشت مردم به‌ویژه کارکنان دولت از طریق دستمزد توجه ویژه شده است.
او افزود: تیم بزرگی در آمریکا مستقر است که راه‌های گذشته را مطالعه کرده و می‌خواهد بداند ایران ممکن است چه راه‌های جدیدی برای دور زدن تحریم‌ها به‌کار بگیرد و از این‌رو نمی‌توان جزئیات بیشتری از برنامه‌های دولت برای عبور از تحریم‌ها ارائه کرد. او درباره برنامه دولت برای کاهش فقر مطلق گفت: در چند سال اخیر مستمری افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی را 3 تا 5 برابر افزایش دادیم و این اقدام را در بودجه سال آینده نیز ادامه می‌دهیم. نوبخت تأکید کرد: افرادی که مستحق دریافت یارانه نقدی هستند سال آینده نیز دریافت می‌کنند و علاوه بر آن به این بخش بسته‌های حمایتی نیز می‌پردازیم. البته این بسته‌ها در چارچوب بودجه نیست، بلکه قالب سیاست‌های جبرانی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید