• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38882
+
-

21 شهرستان کرمان بدون گاز

سحر حکمت|   خبرنگار:


طبق اطلاعات شرکت گاز استان گازرسانی به شهرستان‌های شهداد، اندوهجرد، هنزا، ارزوئیه، درب بهشت، جیرفت، بلوک، نرماشیر، نظام‌شهر، فهرج، فاریاب، زهکلوت، عنبرآباد و قلعه‌گنج در دست اجراست و همچنین شهرستان‌های ریگان، منوجان، نودژ، مردهک و دوساری نیز در دست انتخاب پیمانکار است، و ریگان و جبالبارز هم در دست طراحی هستند. درصد فعلی بهره‌مندی خانوار شهری استان از گاز برابر با 85درصد، خانوار روستایی 38درصد و خانوار کل استان 67درصد است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان می‌گوید: در شهرستان‌های جنوبی و شرقی روند خوبی در خصوص گازرسانی داشته‌ایم، شهرهای جیرفت، فهرج و نرماشیر در حال حاضر از نعمت گاز بهره‌مند هستند. خط اصلی کهنوج به جیرفت به طول 73 کیلومتر گازدار خواهد شد. در مجموع از 71 شهر استان 21 شهرستان گاز از نعمت گاز برخوردار نیستند، اما 14 مورد آن‌ها پیمانکار دارند و تعداد دیگر هم در شرف گرفتن پیمانکار هستند.  «منوچهر فلاح» می‌افزاید: پیمانکار شهرستان ریگان هم تا 22بهمن برای شروع کار انتخاب می‌شود. 

این مقام مسئول در خصوص پایین بودن گازرسانی در کرمان نسبت به میانگین کشوری توضیح می‌دهد: کرمان بزرگ‌ترین استان در کشور به حساب می‌آید که 71 شهر و حدود 3 هزار روستا دارد؛ بزرگی استان به این معنا نیست که کاری در خصوص گازرسانی انجام نشده، بلکه نسبت به خیلی از استان‌ها پیشگام هم بوده است، زیرا خیلی از استان‌ها منحصر به یکی دو تا شهر هستند. در خصوص گازرسانی طبق قانون هر خانوار سهمیه‌ای دارد که برابر با 6میلیون تومان برای هر خانوار هزینه می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید