• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38596
+
-

تشکیل جلسه ویژه برای«گلچشمه‌»

بعد از اعتراض کارگران کشت و صنعت گلچشمه گلستان به خصوصی‌سازی،کمیته ویژه‌ای در این باره تشکیل شد

گلستان
تشکیل جلسه ویژه برای«گلچشمه‌»

ستاره حجتی/گرگان - خبرنگار

چند روز پس از اعتراض کارگران شرکت هفت‌تپه در خوزستان، توجه‌ها به تجمع کارگری جلو استانداری گلستان جلب شد. کارگران شرکت کشت و صنعت گلچشمه این بار به روند خصوصی‌سازی این شرکت که از مجموعه واحدهای اقتصادی بنیاد مستضعفان است، اعتراض داشتند. 

استان تصمیم‌گیرنده نیست
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان درباره این تجمع به همشهری می‌گوید: این واحد صنعتی نه تعدیل نیرو داشته است و نه مشکلی در پرداخت حقوق و سنوات؛ هیچ معوقه‌ای هم وجود ندارد. 
سعید مازندرانی با بیان این‌که موضوع اعتراض کارگران، واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی است، می‌افزاید: این شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و با تاکید مقام معظم رهبری و همچنین ابلاغیه رسمی کشوری، همه دستگا‌ه‌های دولتی و بنیادها موظف به خصوصی‌سازی واحدهای اقتصادی زیرمجموعه‌شان هستند. بنابراین اختیار این تصمیم‌گیری مربوط به استان نیست. 
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان می‌گوید: کارگران شرکت گلچشمه عنوان می‌کنند که در صورت تحقق واگذاری به بخش خصوصی این شرکت هم ممکن است به سرنوشت بسیاری شرکت‌های مشابه دچار و زمین‌گیر شود. به همین دلیل آن را با هفت‌تپه مقایسه کرده‌اند در حالی که هیچ وجه اشتراکی وجود ندارد.
وی با بیان این‌که کمیته ویژه‌ای با حضور نماینده بنیاد مستضعفان در کشور تشکیل و اعتراض این کارگران بررسی شده است، ادامه می‌دهد: نگرانی کارگران یا کارکنان این واحد قابل درک است. به همین دلیل تلاش ما رفع نگرانی از این شهروندان و همچنین اتخاذ بهترین 
تصمیم است. 

تشکیل جلسه ویژه 
به گزارش همشهری، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان هم از تشکیل جلسه کمیته ویژه خبر می‌دهد. عبدالرضا چراغعلی  به همشهری می‌گوید: جلسه کمیته ویژه بررسی واگذاری گلچشمه تشکیل و راه‌های اجرایی با توجه به حدود قانونی هم بررسی شد. به‌زودی در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.
او ادامه می‌دهد: برای ما حیات هر واحد صنعتی و تولیدی در استان مهم است. بنابراین درباره این واگذاری هم حساسیت ویژه به خرج می‌دهیم. 
اگر چه چراغعلی به صراحت واگذار نشدن گلچشمه به بخش خصوصی را تایید نمی‌کند، اما تاکید می‌کند سرنوشت هیچ واحد تولیدی یا صنعتی دیگری در انتظار گلچشمه گلستان نخواهد بود.
او می‌گوید: نه تنها این واحد صنعتی، بلکه یکایک واحدهای تولیدی و صنعتی ما مشمول این نگاه حساس هستند، زیرا حفظ اشتغال موجود در استان دارای اهمیت ویژه است. ما هم از همه توان استان و کشور برای حفظ آن استفاده می‌کنیم. 
شرکت کشت و صنعت گلچشمه با 6 واحد تولید و گسترش و صنایع تبدیلی کشاورزی در 2 استان گلستان و سمنان فعال و مهم‌ترین محصولات تولیدی این شرکت یونجه، جو، ذرت، گندم، کلزا، آلو، پرتقال، نارنگی، زیتون و خرمالوست.

این خبر را به اشتراک بگذارید