• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37921
+
-

فرودگاه سبزوار روی باند توسعه

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های ایران: برای توسعه بخش‌های مختلف فرودگاه غرب خراسان رضوی آمادگی لازم وجود دارد

گزارش
فرودگاه سبزوار روی باند توسعه

سحر وحدت|   خراسان رضوی ـ خبرنگار: 


فرودگاه سبزوار به دلیل مجاورت با 9 شهرستان خراسان رضوی ظرفیت برقراری پرواز‌های بیشتر به مقصد تهران، عتبات عالیات و جزیره کیش را دارد. طرح توسعه این فرودگاه هرچند فراز و نشیب‌هایی دارد، اما در حال اجراست. 


جابه‌جایی 500 مسافر در هفته

پس از سایت‌یابی و تملک اراضی فرودگاه سبزوار طی سال‌های 1373 تا 1380 باند، ترمینال، ساختمان‌های برج و تاسیسات فرودگاه احداث شد. با توجه به جمعیت و موقعیت سبزوار، برخورداری این شهرستان از ظرفیت‌های کشاورزی، تجاری و دانشگاهی و مجاورت با 9 شهرستان توسعه فرودگاه سبزوار مسیری مطمئن برای توسعه غرب خراسان رضوی است. به گفته مدیر فرودگاه سبزوار ظرفیت افزایش پروازها وجود دارد.

«علی‌اصغر روشن‌بین» به همشهری می‌گوید: معدل پروازی در شهرستان برای هر پرواز 63 نفر است و در مجموع در هفته حدود 500 مسافر از طریق فرودگاه سبزوار جابه‌جا می‌شوند. وضعیت فرودگاه سبزوار مناسب و بالاتر از 7 مرکز استان است و در رنکینگ شرکت فرودگاه‌ها جایگاه خوبی دارد. وی با بیان این‌که هرچند فرودگاه سبزوار مشکلات زیرساختی دارد، می‌افزاید: این مشکلات با کمک مدیریت شرکت فرودگاه‌ها و مسئولان شهری برطرف می‌شود و زیرساخت‌ها فراهم و توسعه فرودگاه انجام خواهد شد تا سبزوار در آینده بتواند نقش‌آفرین‌تر و موثرتر در حوزه هوانوردی باشد.

روشن‌بین با بیان این‌که جاده‌های مواصلاتی و دسترسی به فرودگاه و وجود پلیس راه در مسیر تردد مسافران فرودگاه برخی از مشکلات است، می‌گوید: برای استاندارد‌سازی محیط پروازی وعده‌هایی نیز داده شده است که امیدواریم این مشکلات و معضلات برطرف شود. وی تاکید می‌کند: همچنین توسعه و بهسازی ترمینال مسافری فرودگاه برای پذیرش حجم مسافر بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.  مدیر فرودگاه سبزوار با اشاره به تدوین طرح جامع توسعه فرودگاه سبزوار بیان می‌کند: این طرح برای توسعه چند سال آینده فرودگاه این شهرستان تدوین شده است که برای فرود هواپیماهای پهن‌پیکر در فرودگاه سبزوار نیازمند توسعه باند فرودگاه به طول 800 متر هستیم. این پروژه همراه با تجهیز باند به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 


ایمن‌سازی در اولویت 

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره فرودگاه سبزوار تصریح می‌کند: فرودگاه سبزوار کمبودهایی دارد که ما موظفیم این کمبودها را تامین کنیم. «غلامحسین باقریان» با بیان این‌که اولویت نخست ایمنی است، می‌گوید: باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ شود و مشکلات از بین برود تا ایمنی را به سطح قابل قبولی برسانیم. وی با بیان این‌که در ترمینال فرودگاه سبزوار تغییراتی ایجاد شده است و مطابق با نیازها خدمات را ارائه می‌دهیم، می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها در سبزوار افزایش پروازهاست که باید با همکاری شرکت فرودگاه‌ها، پیگیری نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای توسعه پروازها در شهرستان 
اقدام کنیم. 


تداوم و افزایش پروازها نیازمند بازاریابی 

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه می‌دهد: در این زمینه مهم‌ترین بحث جذب مسافر است، زیرا شرکت هواپیمایی پس از این‌که تعهد برقراری پرواز را می‌دهد باید پرواز را انجام دهد و از طرفی هم توقع بجایی دارد که هزینه‌هایش را جبران کند و سود ببرد. بنابراین برای این‌که تداوم پروازها را داشته باشیم، مقوله جذب مسافر جزو ضرورت‌هاست. باقریان معتقد است در این زمینه باید بازاریابی خوبی انجام شود و با افزایش پروازها مردم استقبال و استفاده کنند. وی اضافه می‌کند: در مورد توسعه سایر بخش‌ها به ویژه در زمینه بار آمادگی داریم برابر تقاضا ظرفیت‌ها افزایش یابد و نسبت به تامین زیرساخت‌ها اقدام کنیم و با افزایش تقاضاها اعم از تقاضای بار و مسافر نسبت به توسعه زیرساخت‌ها اقدام می‌شود .


شرط پیگیری افزایش پرواز 

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی درخصوص افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار به سایر مقاصد به جز تهران می‌گوید: چنانچه ظرفیت کافی برای سایر مقاصد پروازی مانند کیش و عتبات عالیات باشد، پیگیری می‌کنیم تا انجام شود. «محمدباقر قاسم‌زاده» در خصوص پشتیبان بودن فرودگاه سبزوار برای فرودگاه مشهد می‌افزاید: فرودگاه پشتیبان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و باید شاخصه‌های فرودگاه مقصد را داشته باشد. وی ادامه می‌دهد: همه استانداردهایی که در فرودگاه‌های بزرگ رعایت می‌شود در فرودگاه پشتیبان باید رعایت شده باشد تا مردم دچار مشکل نشوند. برای بازسازی و بهسازی ترمینال و تسهیل مسیر مسافر برای فرودگاه سبزوار اقدام می‌شود و طراحی توسعه ترمینال انجام خواهد شد. قاسم‌زاده اظهار می‌کند: پس از بازسازی و مشخص شدن تقاضا در صورت نیاز با افزایش تقاضا توسعه هم انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید