• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37913
+
-

افتتاح 17 پروژه شهری در اراک

استاندار مرکزی: شاخص‌ترین این پروژه‌ها، پارک بانوان اراک است که با حدود 10 هکتار و با تمام تجهیزات برای استفاده بانوان به بهره‌برداری رسید

شهری
افتتاح 17 پروژه شهری در اراک

مریم جباری |   اراک- خبرنگار:


سال‌هاست که افتتاح پروژه‌های شهری در اراک به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است تا این‌که چند روز پیش، 17 پروژه شهری در اراک با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای اسلامی شهر، نماینده مردم اراک در مجلس و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. در آیین افتتاح این پروژه‌ها، شهردار اراک گفت: یکی از این پروژه‌ها نصب و جانمایی مجسمه امیرکبیر در میدان امام خمینی (ره)، ابتدای بلوار آیت‌الله اراکی است که این اقدام به منظور نام‌گذاری روز صدارت امیرکبیر به عنوان روز ملی اراک آماده و افتتاح شد. «داوود تاجران» با اشاره به مشخصات این پروژه بیان کرد: این مجسمه را یکی از مجسمه‌سازان خبره با پایه مجسمه 3 متر، ارتفاع 5 متر و جنس سنگ فایبرگلاس ساخته است که قطعاً بهترین نماد برای معرفی شهر اراک به مسافرانی خواهد بود که وارد این شهر می‌شوند. 

وی با اشاره به پروژه‌ای دیگر که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اضافه کرد: مسجد امام حسین (ع) در شهرک خودرو واقع در کمربندی شمالی، جنب فرماندهی نیروی انتظامی در 2 طبقه با سطح 259 متر‌مربع و زیربنای 719 متر مربع نیز افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. افتتاح بوستان بزرگ بانوان در بلوار شهید آنجفی نیز با مساحت 5/9 هکتار و اعتبار 11 میلیارد تومان از ارزشمندترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری است که دارای کاربری‌هایی مانند پارکینگ عمومی، نگهبانی، حراست و مدیریت پارک، رختکن، پیست دوچرخه‌سواری، مسیر دویدن، اتاق مادر و کودک، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، فرهنگسرا، کتابخانه و... است.

شهردار اراک با اشاره به ویژگی‌های پارک بانوان عنوان کرد: از دیگر کاربری‌های این پارک می‌توان به زمین ورزشی سرپوشیده چندمنظوره، گلخانه، زمین اسکیت، زمین فوتبال، مهدکودک، زمین بدمینتون، رستوران و کافی‌شاپ، زمین تنیس، زمین مینی‌گلف، زمین والیبال و بسکتبال اشاره کرد. تاجران افزود: رونمایی از 12 دستگاه اتوبوس اسکانیا با قابلیت‌های سوخت پاک یورو 4 همچنین دارا بودن رمپ معلولان و سیستم جک، سیستم تنظیم ارتفاع به صورت دستی متناسب با شرایط جاده به منظور افزایش ضریب ایمنی، سیستم ضد لغزش، سیستم تهویه مطبوع و همچنین 12 دستگاه آمبولانس حمل متوفی آرامستان اراک با هدف ارائه خدمات حداکثری به شهروندان نیز در این روز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 


شتاب پروژه‌های شهری در اراک 

شهردار اراک در ادامه بیان کرد: خرید 2 دستگاه لودر برای سازمان مدیریت پسماند از طریق پرداخت اوراق اسناد خزانه اسلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، احداث 2 ترانشه مهندسی برای بازیافت مرکز دفن به منظور بازیافت، پاکسازی و ساماندهی مرکز دفن، المان میدان نماز، افتتاح سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری به منظور آسان کردن فعالیت‌های شهرداری اراک نیز افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

تاجران ادامه داد: ساخت اپلیکیشن «اراک من» با هزینه حدود 23 میلیون تومان با هدف انتشار آزاد اطلاعات مربوط به شهرداری، ظرفیت‌های گردشگری اراک، اطلاعات به‌روز در زمینه پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری و ارتباط با سامانه 137، افتتاح فاز یک تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری، ساخت سوله ورزشی شهید حججی شهرک ولیعصر (عج)، ساخت سوله ورزشی شهید مسلمی کوی علی بن ابیطالب (ع) و احداث مسیر رینگ آرامستان از دیگر پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید. 

وی تصریح کرد: هتل اطلس در کوی صنعتی در 7 طبقه که شامل 3 طبقه واحد تجاری، 2 طبقه هتل و 2 طبقه رستوران است افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. همچنین ساختمان‌های اداری و خدماتی دره گردو و دفتر ستاد بازآفرینی شهری واقع در شهرک علی بن ابیطالب (ع) نیز راه‌اندازی شد. 

شهردار اراک اظهار کرد: خوشبختانه پروژه‌های دیگر شهر اراک نیز هم‌اکنون با سرعت خوبی پیش می‌رود که این روند باید تداوم داشته باشد تا شهر اراک بتواند به کلان‌شهر شدن به معنای واقعی نزدیک شود. تاجران افزود: در زمینه اجرای این اقدامات نباید زحمات نیروهای زحمتکش شهرداری که در گرما و سرما با تمام توان کار می‌کردند فراموش شود، زیرا با همت و همکاری این افراد توانستیم همه این اقدامات ارزشمند را انجام دهیم. وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این پروژه‌ها در سایه همدلی و همکاری مدیریت ارشد استان توانستیم رضایت شهروندان را به دست بیاوریم. قطعاً در ادامه با وفاق و همدلی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر اقدامات بسیار گسترده‌تری انجام خواهد شد. 


کارنامه شهردار اراک 

در این مراسم استاندار مرکزی نیز با بیان این‌که شهرداری با دستان خالی و شرایط اقتصادی موجود توانسته است این اقدامات را انجام دهد، گفت: با توجه به شرایط موجود، شهردار اراک کارنامه قابل قبول و موفقیت‌آمیزی را از خود در شهر اراک به جای گذاشته است که نشان از سال‌ها تجربه و تخصص در مدیریت شهری دارد. 
«سیدعلی آقازاده» بیان کرد: همه این پروژه‌ها جزو پروژه‌های بسیار ارزشمند شهر اراک است، اما شاخص‌ترین آنها پارک کم‌نظیر بانوان اراک است که با حدود 10 هکتار و با تمام تجهیزات مورد نیاز برای استفاده بانوان به بهره‌برداری رسید. 
وی توضیح داد: این پارک یکی از شاهکارهای پارک‌های کشور است که در آن بانوان می‌توانند با آرامش و امنیت کامل از همه فعالیت‌های ورزشی، رفاهی و تفریحی برخوردار شوند. 

استاندار مرکزی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری توانسته است در مسیر اقتصاد مقاومتی به درستی و با موفقیت حرکت کند در حالی که سال گذشته در زمینه اجرای پروژه‌ها امیدواری چندانی وجود نداشت، اما امروز شاهد اجرای 17 پروژه با ارزش شهری بالا هستیم که نتیجه عزم و اراده جدی در شهرداری اراک بوده است. با توجه به این اقدامات مهم و مثبت نباید مشکلات به وجود آمده از سوی 2 یا 3 نفر در شهرداری تمامی زحمات نیروهای زحمتکش و شهردار را زیر سوال ببرد. 


پارک بانوان

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نیز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: احداث پارک بانوان و ایجاد فضاهای ورزشی در شهر اراک جزو اقدامات بسیار ارزشمندی است که تاکنون توسط شهرداری انجام شده است. 
«سیدمهدی مقدسی» با اشاره به تکمیل پارک بانوان بعد از چندین سال اظهار کرد: با ساخت این پارک، بانوان می‌توانند در فضایی راحت و امن به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بپردازند و از همه امکانات آن استفاده کنند. احداث و بهره‌برداری از فضاهای ورزشی در مناطق محروم نیز زمینه‌ساز رشد و توسعه ورزش در این مناطق و همچنین ایجاد تفریحات سالم برای جوانان در مناطق محروم است. 
وی ابراز کرد: ایجاد وفاق و همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه شهر اراک و حرکت به سوی کلان‌شهر شدن واقعی این شهر شود. 


ضرورت رفع مشکلات ترافیکی در شهر اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم افتتاح پروژه مسجد امام حسین (ع) شهرک خودرو اراک گفت: شهردار اراک در مدت زمان فعالیت 13 ماهه خود اقدامات مثبتی را انجام داده است که این روند با توجه به کناره‌روی تاجران به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با انتخاب شهردار جدید و شایسته باید تداوم داشته باشد. 

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» بیان کرد: اراک یکی از شهرهایی است که ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی دارد، بنابراین انتخاب شهرداری آگاه، مدیر و متخصص در این شهر یک ضرورت است. وی با اشاره به این‌که شهر اراک از نظر مبلمان شهری و مسائل ترافیکی مشکلاتی دارد، افزود: رفع این مشکلات باید مورد توجه شورای شهر و قطعاً شهردار جدید قرار گیرد. همه تصمیماتی که اتخاذ می‌شود باید با نگاه بلندمدت و آینده‌نگرانه باشد تا رضایت شهروندان حاصل شود مانند احداث شهرک خودرو که موجب انتقال مشاغل مرتبط با خودرو از سطح شهر به این شهرک می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید