• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37902
+
-

انتخاب 2 استاندار در دقیقه 90

استاندار قم و استاندار سمنان در حالی از کارکنان استانداری و مسئولان استانی خداحافظی کردند که تاکنون وضعیت انتخاب سرپرست یا استاندار جدید در این 2 استان به طور رسمی مشخص و اعلام نشده است. به گزارش همشهری «سیدمهدی صادقی» که در مراسم معارفه خود گفته بود این‌جا برای من آخر خط است، چند روز پیش در عمل به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود کناره‌‌گیری کرد. 

وی در نمازخانه استانداری هنگام برپایی نماز جماعت ظهر و عصر از کارکنان استانداری خداحافظی کرد. این در حالی است که هیچ گزینه‌ای برای سرپرستی یا استاندار جدید  مطرح نیست.  تنها گزینه احتمالی فتح‌الله حقیقی بود که وی اخیراً به عنوان استاندار زنجان انتخاب و در جلسه هیأت دولت تأیید شد. 

گفته می‌شود احتمال دارد یکی از معاونان استاندار سابق به عنوان سرپرست استانداری انتخاب شود ولی با وجود گذشت چند روز از کناره‌گیری صادقی، استانداری قم بدون سرپرست است.  در روزهای گذشته احتمال داده می‌شد «محسن بهشتی» معاون عمرانی یا «مهرداد غضنفری» معاون امور اقتصادی یا «سیدمحمدرضا هاشمی» معاون سیاسی و امنیتی استانداری به عنوان سرپرست معرفی شوند. شنیده‌ها حاکی از آن است که اسامی استانداران جدید قم و سمنان قرار است تا آخرین مهلت انتخاب مسکوت بماند.


گزینه‌های استانداری سمنان

با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی و قطعی شدن خداحافظی «سیدشهاب‌الدین چاوشی» با صندلی استانداری سمنان اسامی افراد مختلفی به‌عنوان گزینه‌های استانداری این استان مطرح می‌شود.  به گزارش تسنیم در این بین افرادی همچون «محمدرضا صالحی» در میان گمانه‌زنی‌ها برای تصدی کرسی استانداری سمنان هستند. در روزهای گذشته نیز اخباری غیررسمی مبنی بر احتمال انتخاب «مهدی عبوری» و «سعید ناجی» به‌ عنوان استاندار سمنان به گوش رسید که البته هنوز هیچ‌ کدام از این اخبار از سوی منابع مطلع تأیید نشده است.

البته «مهدی عبوری» پس از قطعی شدن اتمام مأموریت «محمدرضا خباز» به عنوان استاندار سمنان و پیش از انتخاب چاوشی به این سمت نیز گزینه‌ای بسیار جدی برای گرفتن کلید استانداری زادگاه رئیس‌جمهوری به شمار می‌رفت اما در نهایت کلید استانداری سمنان به «سیدشهاب‌الدین چاوشی» سپرده شد.  حال باید منتظر روزهای آینده ماند و دید که هیأت دولت در نهایت چه فردی را به عنوان استاندار سمنان برمی‌گزیند.  «محمدرضا صالحی» متولد سال 1337 در گرگان است که پیش از این و در سال آخر دولت یازدهم و سال نخست دولت دوازدهم استاندار خراسان شمالی بوده است. وی که از گذشته و پیش از ریاست جمهوری روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه و همکار وی بوده است؛ به نظر می‌رسد ارتباط نزدیکی با شخص رئیس‌جمهوری و اطرافیان وی دارد. 

 البته یک نقل قول از وزیر کشور و دبیر هیأت دولت مبنی بر رویکرد دولت دوازدهم برای به‌کارگیری افراد جوان به‌جای مدیران بازنشسته در کشور کمی در انتخاب صالحی به عنوان استانداری سمنان شک و شبهه ایجاد کرده است اما وی همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های مهم کلید‌داری استانداری زادگاه رئیس‌جمهوری مطرح است. البته این روزها از محمدرضا صالحی به عنوان یکی از گزینه‌های جدی استانداری مازندران نیز نام می‌برند.  

«مهدی عبوری» از چهره‌های رسانه‌ای مازندران و دارای سوابقی چون معاون اداری و مالی صداوسیمای این استان است. وی که مدیر حراست شبکه طبرستان نیز بوده هم‌اکنون شهردار ساری است. گزینه احتمالی استانداری سمنان، برادر 3 شهیدان عبوری است که شهردار نمونه کشور در 3 سال اخیر شده و با عملکرد بسیار خیره‌کننده خود در شهرداری ساری این کلان‌شهر را متحول کرده است و از این رو محبوبیت زیادی در شهر ساری دارد. وی با هدف توسعه گردشگری در مرکز مازندران، بودجه ساری را از 70 میلیارد تومان سال 92 به 700 میلیارد تومان در سال 96 رسانده است.  وی متولد 12 شهریور 1360 اهل ساری و دارای مدرک کارشناسی ارشد است.  «سعید ناجی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز از دیگر نام‌هایی است که این روزها به عنوان یک احتمال برای تصدی این پست بر سر زبان‌هاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید