• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37365
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   افزایش پایه حقوق‌ها
سلام. هرچند توزیع بسته‌های حمایتی برای اقشار ضعیف در این شرایط می‌تواند گره‌گشای برخی مشکلات اقشار ضعیف باشد، اما مسئولان اگر واقعا قصد دارند مشکل اقشار ضعیف جامعه که شامل کارگران و کارمندان هم می‌شود را حل کنند، بهتر است نسبت به افزایش پایه حقوق‌های آنها اقدام مناسبی انجام بدهند.
 

8629...0939


  به گوش مسئولان برسانید
سلام. با اینکه حقوق مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی شانزدهم هر ‌ماه واریز می‌شد، اما حالا اعلام کرده‌اند بیست‌وهفتم هر ماه حقوق‌ها واریز خواهد شد. باور کنید برای تأخیر در پرداخت اقساط بارها جریمه می‌شویم. گویا ما مستمری‌بگیران که زندگی خود را با این اندک حقوق اداره می‌کنیم باید همیشه در فشار مشکلات بمانیم. لطفا صدای ما را هم به گوش مسئولان برسانید.
 
2666...0903


@افت قیمت خودرو پس از تصادف
سلام. چند سالی است که در کشور ما بحث افت قیمت خودرو پس از تصادف باب شده است. این مشکل از زمانی شروع شد که ماشین‌های مدل بالا در خیابان‌های پایتخت و شهرهای بزرگ در حال جولان‌دادن بودند. وقتی که رانندگان این خودروها تصادف می‌کنند و مقصر نباشند، علاوه بر اینکه از طرف مقابل خسارتشان را می‌گیرند (که معمولا این مبلغ هم کفاف خسارت مربوطه را نمی‌دهد، طرف را وادار می‌کنند تا مابقی هزینه‌ها را از جیب مبارک پرداخت کند) چراکه معتقدند چون ماشین نو است یا ماشین مدل بالاست بر اثر تصادف از ارزش آن کم شده است و طرف مقابل باید این کاهش هزینه را جبران کند. این در حالی است که متأسفانه بیمه‌ها به هیچ وجه زیر بار مبلغ افت قیمت نمی‌روند. حالا این موضوع از ماشین‌های لوکس و مدل بالا به ماشین‌های معمولی هم رسیده و به محض اینکه تصادف رخ می‌دهد طرف حادثه‌دیده درخواست افت قیمت کرده و کار به هیأت حل اختلاف و دادسرا می‌کشد. آیا بهتر نیست بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن افت قیمت خودرو نیز تمهیداتی بیندیشند؟
 
یک شهروند از تهران


  انکار پس از اعتراف
سلام. ضمن تشکر از روزنامه همشهری. درخصوص قاتل بی‌رحم ملیکا در فلاورجان با وکیل دختر بی‌گناه گفت‌وگویی را در صفحه حوادث روز دوشنبه منتشر کردید. سؤال من این است که چرا باید چهره این قاتل بی‌رحم با این همه جنایت پوشیده چاپ شود؟ از طرفی این چه قانونی است که به خلافکاران اجازه می‌دهد بارها پس از اعتراف به‌راحتی همه‌‌چیز را انکار کنند و زمان محاکمه طولانی‌تر شود تا شاید راه نجاتی پیدا کنند؟ همچنین درخصوص تفاضل دیه توضیحی توسط کارشناسان حقوقی در همین صفحه منتشر کنید.
 
258...02133


  اصلاح نظام بانکی
سلام. وزیر امور اقتصادی و دارایی، اصلاح نظام بانکی را از نخستین اولویت‌های کاری خود اعلام کرده و از آغاز این اصلاحات خبر داده است. ایشان همچنین تأکید کرده است که بانک‌ها، گمرک و مالیات بایستی الکترونیک شوند تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به‌صورت هوشمند در پیش بگیریم. امیدواریم این سخنان در مقام عمل نیز اتفاق بیفتد تا دست اختلاسگران از سیستم بانکی کوتاه و همچنین جلوی نقدینگی بی‌رویه نیز گرفته شود.
 
بلغار از تهران


@توجه به معلولان
سلام و خدا قوت. با توجه به اینکه معلولان و جانبازان از محدودیت جسمی رنج می‌برند، در کنار آن برای پارک خودروی خود در خیابان‌های شهرها خصوصا شهرهای بزرگ و به‌خصوص پایتخت مشکلات زیادی دارند؛ مثلا گاهی اوقات برای پیدا کردن جای پارک مجبورند مسافت زیادی دورتر از محلی که کار دارند خودروی خود را پارک کنند و این مسافت که برای افراد سالم اصلا به‌نظر نمی‌آید برای معلولان و جانبازان یک مشکل بزرگ است؛ البته برای حل این مشکل، پلیس راهور در بعضی از قسمت‌های شهر، خصوصا مکان‌های شلوغ تابلوهایی قرار داده است با عنوان «محل پارک معلول» که تابلوها کاملا مشخص است و روی آنها علامت ویلچر قرار گرفته و تقریبا همه رانندگان معنی و مفهوم آن را می‌دانند؛ یعنی می‌دانند که این مکان مخصوص پارک خودروی معلولان است، اما متأسفانه خیلی از شهروندان بدون درنظر گرفتن حق معلولان در این مکان‌ها، یعنی در محل پارک خودروی معلولان پارک کرده و معلولان را از حق خود محروم و آنها را با مشکل بزرگی روبه‌رو می‌کنند. امیدواریم شهروندان عزیز خودشان را لحظه‌ای جای معلولان بگذارند و جای پارک آنها را برایشان محفوظ بدارند.
 
درددل یک معلول


  درخواست از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان
سلام و خسته نباشید خدمت دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. در شهرک توحید در خیابان آیت‌الله سعیدی در سه‌راه‌بوتان، فروشگاه اتکا اجناس آزاد خود را با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رساند. به‌عنوان نمونه روغن مایع کنجد 450گرمی که برچسب قیمت خورده 17هزار تومان را به مبلغ 34هزار تومان به مشتریان می‌فروشد! اعتراض که می‌کنیم می‌گویند اگر گران است نخرید! از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درخواست رسیدگی داریم.
 
گلایه تعدادی از ساکنان شهرک توحید


  ترافیک سرویس‌های کارخانه
سلام، خسته نباشید. در بلوار ایران‌خودروی جنوبی همه‌روزه سرویس‌های کارخانه ایران‌خودرو با پارک دوبله نه‌تنها تردد را برای ساکنان محل مشکل می‌کنند، بلکه باعث ایجاد ترافیک در این محدوده می‌شوند. این درحالی است که برای این سرویس‌ها جای پارک مجزایی مشخص شده است. از پلیس راهور درخواست می‌کنیم برای اعمال قانون در این محدوده اقدامی بکنند.
 
گلایه ساکنان محل

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید