• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36783
+
-

لایحه جایگزین مصوبه برج‌باغ به شورا رسید

صدراعظم نوری: خانه باغ‌های کوچک جای بارگذاری‌های سنگین را در باغ‌های تهران می‌گیرند

لایحه جایگزین لغو مصوبه معروف به برج‌باغ‌ها سرانجام پس از ‌مدت‌ها رایزنی و بررسی کارشناسی، از سوی شهرداری تهران به شورا آمد و در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حال بررسی است. آنطور که اعضای کمیسیون می‌گویند، لایحه جایگزین به خوبی نقاط ضعف را پوشش داده و منافع عمومی شهر را نیز مد نظر قرار داده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این‌باره به همشهری می‌گوید: این کمیسیون مدتی است بحث‌ها و بررسی‌های کارشناسی درباره برنامه سوم توسعه تهران را در دستور کار قرار داده است. همچنین در برخی مفاد این برنامه مانند ایمنی، بحران، سلامت و محیط‌زیست و خدمات شهری را ارزیابی کرده و اصلاحات لازم را در این زمینه‌ها اعمال می‌کنیم. زهرا صدراعظم نوری با اشاره به لایحه جایگزین مصوبه برج‌باغ‌ها ادامه می‌دهد: خوشبختانه این لایحه از شهرداری به شورا آمده و پس از اینکه در دستور کار جلسه کمیته حفظ و صیانت از باغ‌ها قرار گرفت، این لایحه را امروز سه‌شنبه در کمیسیون بررسی خواهیم کرد. ضمن اینکه لایحه به عقیده من، لایحه خوبی است؛ زیرا شهرداری و شورا در تهیه و تدوین لایحه شورا همکاری داشته و شهرداری همه نظرات شورا را تامین و نقطه‌نظرات شورا را در آن پیش‌بینی کرده ‌است؛ بنابراین امیدوارم هنگام بررسی آن در صحن، با چکش‌کاری‌های لازم، لایحه جایگزین مناسبی برای مصوبه قدیمی که از سوی شورا لغو شده است، باشد.
او با اشاره به منافع مالکان در این لایحه ادامه می‌دهد: باید ببینیم برای مصلحت و منفعت شهر چه چیزی لازم است. طبیعتا اگر منفعت عمومی مطرح باشد، منفعت خصوصی باید در ذیل آن دیده شود. از سوی دیگر رویکرد این لایحه شهرداری به باغ‌ها و فضای سبز از نگاه اقتصادی و درآمد‌زایی به حفاظت و توجه به ارزش اکولوژیکی این عرصه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های شهر تبدیل شده است. همچنین نگاه برج‌باغی و بارگذاری‌های سنگین در این عرصه‌های حیاتی شهر به رویکرد خانه‌باغ تبدیل شده‌است و مدیریت شهری چنین نگاهی را دنبال می‌کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به برنامه سوم توسعه تهران در حوزه سلامت، می‌گوید: مواد و بندهایی را در زمینه سلامت و محیط‌زیست به برنامه اضافه کرده‌ایم اما برنامه سوم توسعه تهران در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک رویکردهای مناسبی را دنبال می‌کند که می‌تواند در چشم‌انداز پنج‌ساله این کلانشهر با برنامه‌ریزی‌هایی که باید در حوزه کیفیت حمل‌ونقل و موضوع آلودگی هوا در حد حیطه اختیارات مدیریت شهری صورت بگیرد، اثرگذار باشد و از این طریق ردی از خود در شهر به جا بگذارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید