• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173235
+
-

بلندترین بنای ایران پیشنهاد میزبانی از نشست فدراسیون برج‌های بلند جهان را مطرح کرد

برج میلاد میزبان مدیران برج‌های بلند دنیا

 بعد از کاهش شدت بیماری کرونا، مکان‌های گردشگری دوباره به رفت‌وآمد بازدید‌کنندگان امیدوار شده‌اند تا زندگی و شادابی را به شهرها بازگردانند. برج میلاد که در ایام کرونا برنامه‌های خود را تعطیل کرده بود هم یکی از فضا‌های گردشگری پایتخت است که مانند دیگر برج‌های مشهور جهان به استقبال گردشگران رفته است. به گزارش همشهری، امروز چهاردهمین سالگرد افتتاح این نماد مدرن شهر تهران است؛ با این خبر که شهرداری تهران پیشنهاد کرد کنفرانس بعدی فدراسیون برج‌های بلند جهان در برج میلاد برگزار شود.
آخرین کنفرانس فدراسیون برج‌های بلند دنیا، امسال و پس از متوقف شدن محدودیت‌های کرونایی به میزبانی برج خلیفه برگزار شد که برای نخستین‌بار نمایندگان برج میلاد در این کنفرانس شرکت کردند و به معرفی این مجموعه گردشگری در این کنفرانس در سطح جهانی پرداختند. کریستینا آئه، مدیر اجرایی فدراسیون برج‌های بلند دنیا در این کنفرانس گفت که اعضای فدراسیون تا‌کنون از تنوع امکانات موجود در برج میلاد و مساحت بزرگ محوطه آن اطلاع نداشتند و اکنون مایل به بازدید از این سازه گردشگری هستند.
فدراسیون برج‌های بلند دنیا یک انجمن بین‌المللی است که مقر آن در شهر ملبورن استرالیا قرار دارد. هدف از تشکیل این فدراسیون، تبادل تجربه برای مدیریت این مجموعه‌ها و شناسایی و تبلیغات گردشگری برای آنهاست. برج‌هایی می‌توانند عضو آن شوند که برای بازدید عمومی باز باشند و جاذبه گردشگری به شمار بیایند؛ به همین دلیل برخی برج‌های مخابراتی و تجهیزات شبیه آنها در فهرست این فدراسیون قرار نمی‌گیرند. 25برج اصلی عضو این گروه در سال نزدیک 20میلیون بازدید‌کننده دارند.  به جز اروپای شرقی، چین و آمریکای شمالی که تعداد زیادی از برج‌های عضو فدراسیون در آنها قرار گرفته است، کشور‌هایی مانند ازبکستان و مکزیک هم در آن حضور دارند.
 تنها برجی که از کشور ایران در این فدراسیون عضویت دارد، برج میلاد تهران است. مدیرعامل برج میلاد با اعلام آمادگی میزبانی کنفرانس فدراسیون برج‌های بلند دنیا در سال ۲۰۲۳ به اتمام و افتتاح پروژه‌های جدید در این مجموعه ازجمله شهربازی، اسکواش، بولینگ، سرزمین افسانه‌ها و بانجی جامپینگ در دوران محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و گفت:« این دوران فرصتی بود که پروژه‌های ناتمام این مجموعه 68هکتاری، تکمیل شود که خوشبختانه این پروژه‌ها به سرانجام رسید.»
عباس حیدری با بیان اینکه برج میلاد، صاحب بزرگ‌ترین رستوران گردان دنیا در ارتفاع 276متری است، ادامه داد:« در مجموعه برج میلاد مجموعه رستوران‌های مختلف، کافی‌شاپ، فضای مخصوص بازی کودکان، ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری و... نیز وجود دارد که می‌توان گفت خانواده‌ها و گردشگران می‌توانند به‌صورت دسته‌جمعی از این مجموعه بازدید و یک روز خاطره‌انگیز را در این مجموعه ثبت کنند.»
حیدری همچنین به برنامه‌های اجرا شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت:« در دوران کرونا با توجه به شرایط بد روحی شهروندان، اتاق فکر این مجموعه ایده طراحی تعدادی از کنسرت‌های آنلاین را داد که در آغاز سال 99 این کنسرت‌ها برای مردم به‌صورت رایگان در برج میلاد اجرا شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و حتی بسیاری از کشورهای جهان به تبعیت از این طرح، کنسرت‌های آنلاین برای شهروندانشان اجرا کردند.»
مدیرعامل برج میلاد همچنین به اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود:« برج میلاد ازجمله برج‌های مخابراتی دنیاست که به طرح جهانی ساعت زمین پیوست و هر سال همزمان با این روز چراغ‌های برج میلاد برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی انرژی خاموش می‌شود. همچنین به مناسبت‌های مختلف جهانی و ملی، این برج نورپردازی می‌شود که در سطح ملی و جهانی بازتاب گسترده‌ای دارد.»
برج میلاد در ژانویه 2018به جمع فدراسیون جهانی برج‌های بزرگ و بلند دنیا پیوست، اما کنفرانس سالانه این فدراسیون به‌دلیل اپیدمی کرونا، تا امسال برگزار نشده بود. نام برج میلاد در سایت این فدراسیون به‌صورت (Tehran Milad Tower (TMT ثبت شده است.
با کاهش محدودیت‌های کرونایی برج میلاد دوباره تبدیل به یکی از مراکز مراجعه شهروندان شده و در 3روز ابتدای فروردین امسال بیش از ۶۰هزار نفر از بخش‌های مختلف گردشگری این مجموعه بازدید کرده‌اند؛ تا جایی که ساعات تعیین شده برای بازدید از برج افزایش پیدا کرده تا جوابگوی مراجعان باشد. از سوی دیگر گود خطرساز حفر شده در کنار سالن گردهمایی‌های این مجموعه که برای نزدیک یک‌دهه رها شده بود در حال مقاوم‌سازی‌ مجدد است تا ایمنی آن افزایش پیدا کند.

فدراسیون برج‌های بلند جهانWFGT
بلندترین سازه: برج خلیفه با ارتفاع 828متر در امارات‌متحده عربی
قدیمی‌ترین سازه: برج ایفل پاریس که در سال 1889ساخته شد
بزرگ‌ترین عضو: کشور چین با 10برج‌ کوینگ‌دائو، اسکای‌هنگ‌کنگ، شانگهای‌اورینتال، هنان، کانتون، رادیو‌و‌تلویزیون‌پکن، سیچوان، پینگوان شنزن، ماکائو و تیانجین
خاص‌ترین برج: ساختمان مخروطی شهر «وکوار» در کرواسی که فقط 50متر ارتفاع دارد و درواقع یک مخزن آب قدیمی و تاریخی است.
مشهورترین ساختمان: برج امپایراستیت در نیویورک که پیش از جنگ جهانی دوم ساخته شد و برای نزدیک به 40سال بلندترین ساختمان دنیا و نشانه قدرت صنعت ساختمان‌سازی‌ بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید